• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Renovering / Service av SEIKO 6139-6002

Fastex

Breitling
Härom dagen hittade jag glädjande nog min gamla SEIKO Speedmaster 6139-6002.
Den har nog legat i min låda i minst 25 år men startade fint efter att jag skakat igång den, dock verkar tryckknapparna krångla och stoppuret går ej att "nolla".
Finns det någon expert/urmakare på SEIKO 6139-6002 som kan ta sig an min klocka och göra service/renovering?
(Har hört med både Magnussons Ur och Klockmaster i Göteborg, men de reserverar sig för att SEIKO ej har reservdelar till en såpass gammal klocka).
 

Bilagor

  • IMG_5585.JPG
    IMG_5585.JPG
    507.6 KB · Visningar: 32
  • IMG_5587.JPG
    IMG_5587.JPG
    546.2 KB · Visningar: 32
  • IMG_5588.JPG
    IMG_5588.JPG
    800.7 KB · Visningar: 30

aadde81

Cartier
Härom dagen hittade jag glädjande nog min gamla SEIKO Speedmaster 6139-6002.
Den har nog legat i min låda i minst 25 år men startade fint efter att jag skakat igång den, dock verkar tryckknapparna krångla och stoppuret går ej att "nolla".
Finns det någon expert/urmakare på SEIKO 6139-6002 som kan ta sig an min klocka och göra service/renovering?
(Har hört med både Magnussons Ur och Klockmaster i Göteborg, men de reserverar sig för att SEIKO ej har reservdelar till en såpass gammal klocka).
Bumpar tråden. Lyckades du hitta någon som servar? Jag har försökt med Farfars Klocka och Speedtimer reparatur Tyskland utan resultat. Har en 6139-6012 som behöver service.

Fattar inte var alla servar sina klockor, finns ju hur många 6139 som helst.
 

Viskan

Panerai
2-Faktor
Bumpar tråden. Lyckades du hitta någon som servar? Jag har försökt med Farfars Klocka och Speedtimer reparatur Tyskland utan resultat. Har en 6139-6012 som behöver service.

Fattar inte var alla servar sina klockor, finns ju hur många 6139 som helst.
På vad vis lyckades du inte med Speedtimer reparatur service. Där har jag servat flera klockor inkl. vintage Seikokronografer utan problem. Jag tycker att han är bra att ha att göra med och mycket kompetent. Även The watch bloke i England har jag haft klockor hos, också han mycket kompetent och bra.
 

aadde81

Cartier
På vad vis lyckades du inte med Speedtimer reparatur service. Där har jag servat flera klockor inkl. vintage Seikokronografer utan problem. Jag tycker att han är bra att ha att göra med och mycket kompetent. Även The watch bloke i England har jag haft klockor hos, också han mycket kompetent och bra.

Får inget svar alls av Speedtimer. Han har heller inte uppdaterat sin instagram sen oktober 2022.

The watchbloke har inte uppdaterat hemsida eller Twitter sen augusti 2021. Facebook ännu längre tillbaka.
 

Viskan

Panerai
2-Faktor
Får inget svar alls av Speedtimer. Han har heller inte uppdaterat sin instagram sen oktober 2022.

The watchbloke har inte uppdaterat hemsida eller Twitter sen augusti 2021. Facebook ännu längre tillbaka.
Nej The watch bloke vet jag inte. Det var rätt länge sedan jag hade en klocka hos honom. Tysken var däremot nyss. Han svarar alltid på mina mail i alla fall. [email protected]
 
Topp