• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rensning av fejkklockor

Laurentius

Cartier
Otäckt när det är fakes med boxar och hela kittet. Är man inte försiktig så går man på en mina.

Japp, jag gjorde tydligen det för några dagar sedan (kolla tråden om face PO 8500)! Surt som fan men det värsta var när jag la ut den här på KS och det visade sig att jag hade en välgjord kopia till salu! Så se upp, köp inget utan att ha fått OK från urmakarn!
 

TicTack

Cartier
Ångvälten Mein Dampf
bauwalze_mit_uhren_big2.jpg
 

TicTack

Cartier
Tissot har ju helt klart problem när deras VD erkänner att kopian har samma kvalitet (han kan inte se skillnad) som originalet.

I kärnan på problemkomplexet med kopierade klockor ligger dock faktumet att påslagen är ENORMA för klockor. Nu påstår jag inte att klockföretagen gör enorma vinster, för mycket pengar går åt i marknadsföring, och för att driva återförsäljarna. Men faktum kvarstår: En klocka som kostar 50 000 kr i butik, kanske kostar 8 000 kr att tillverka i Schweiz, och 1500 kr i Kina.
Jag försvarar inte kopior, men det man huvudsakligen betalar för när man köper en klocka är varumärket, det är detta som kopiorna utnyttjar. Det är därför Schweizarna är så oroliga och sårbara.
 
Topp