• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Rensning av vintage: Enicar, Poljot alarmklocka & Vostok Komandirskie

Kvisten

Cartier
2-Faktor
Hej,

Håller på att rensa lite i klocklådan inför annat som kommer in. Jag köpte dessa klockor för att de var annorlunda och coola, men de har mest legat i lådan så jag tänkte att de kanske gör mer nytta i andra händer.

1. Poljot
Poljot med alarmkomplikation. Klockan är, som syns på bilderna, patinerad - färgen på urtavlan har bleknat och boetten har bruksspår. Men jävligt charmig är den! Manuell uppdragning och manuell "laddning" av alarmet. Alarmet funkar som det ska, men ljudet är lite svagt. Sitter på en random metallänk. Men den gör sig nog bäst på läderband. Jag har fotat den på ett läderband men detta band kommer inte med den. Ca 34 mm i diameter exkl kronorna.
Pris: 600 kr

20160105_131446.jpg

20160105_131506.jpg

20160105_131624.jpg

20160105_134842.jpg


2. Enicar Ultrasonic Supertest Seapearl
Fräck mekanisk Enicar från ca 60-tal med boettdiameter på 34 mm exkl krona och rätt ovanliga lugs och coola pilindex. Den är i rätt fint och har en rätt skön patina som syns på nära håll. Texten på tavlan (Ultrasonic Supertest Seapear) har bleknat men loggan syns klart och tydligt (upphöjd, ej ditmålad) på den svarta urtavlan. Kronan gissar jag är inte original då den är omärkt. Baksidan är original också - texten har bleknat med åren men i rätt ljusförhållanden kan man läsa av allt som står. Sitter på ett oanvänt svart noname-läderarmband (stålspänne men jag kan byta det till ett matchande guldpläterat).
Pris: 900 kr

20160105_131324.jpg

20160105_131324.jpg

20160105_131408.jpg

20160105_131432.jpg


3. Vostok Komandirskie
En skön sovjetisk Vostok Komandirskie med bred boett och stora kronskydd. Mäter ca 40 mm i diameter exkl krona. Urtavlan har fått en missfärgning från vad jag tror är en vattenskada, vilket ger den ett rätt coolt utseende. Skruvkrona och manuell uppdragning. Sitter på ett enklare nytt handgjort läderarmband.
Pris: 350 kr

20160105_131159.jpg

20160105_131227.jpg

20160105_131248.jpg




Betalning genom swish helst och returer inom 24 timmar oavsett anledning.
 
Topp