• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Repa

Airbus

Guld
Friends Of KS
IMG_1234.JPG
Fattar inte detta. Har använt denna ganska lite och aldrig i reputsatta situationer... Hur kan detta ske på safir? Är det bara ar-behandlingen som repats? Se till höger om mittpunkten på tavlan... Det är en repa - går inte att torka bort...

Det där går inte att repa sig ifrån... ba-dum-tss.... Nä men har du garanti? Då kan du gå in så kan de kanske slipa glaset lite så försvinner det? Annars kan det vara som du säger med ar-behandligen!

Vad är det för svar du vill ha, hur det kan gå till? Oftast är det så att ett vasst föremål stöter i glaset, varvid en repa kan uppstå, antingen i AR-behandlingen eller både i AR och i safirglaset. Tråkigt såklart dock :/

Det är bara AR som har repats, antingen byter du glas eller polera bort AR. AR är väldigt lätt att repa tyvärr. Jag hade låtit det vara, att byta glas och får nya repor inom kort är inte värt.

Med största sannolikhet AR som repats - som flera redan påtalat.
Tyvärr ena av (den enda?) nackdelen med yttre AR-behandling.
Mina nyare Planet Oceans klarade sig bra från AR-repor, men mina äldre var fullständigt fullsmetade med microrepor om man kollade noga.
Omega har utvecklat sin AR betydligt på senare modeller men det är fortfarande sårbart.

Skit i att få det fixat! Det kommer nya.

Med största sannolikhet AR som repats - som flera redan påtalat.
Tyvärr ena av (den enda?) nackdelen med yttre AR-behandling.
Mina nyare Planet Oceans klarade sig bra från AR-repor, men mina äldre var fullständigt fullsmetade med microrepor om man kollade noga.
Omega har utvecklat sin AR betydligt på senare modeller men det är fortfarande sårbart.

Skit i att få det fixat! Det kommer nya.
Hej har en po 8900 tror också ar har massor av märken som syns i solen.Hjälper ju inte att den har svart spegel som tavla Kan det vara alla markeringarna som speglar sig? Enligt handlare går det att polera bort ar. Påverkar det 2a värde ?

Ok ja läser man om det verkar det vanligt. Den här var 6 mån gammal när jag köpte den samt att priset var bra. Ett nytt glas kostar 3300kr inkl montering .

Bilagor

• 20180318_133427.jpg
    20180318_133427.jpg
    93 KB · Visningar: 1
  • 20180318_133154.jpg
    20180318_133154.jpg
    91.9 KB · Visningar: 2
Jag trodde först att alla här inkl. trådskaparen var ironiska men förstår nu att det inte stämmer.
Sådana repor i ARn får man ju för katten av att sitta hemma i soffan med klockan, vill du undvika det så får du bubblewrappa hela armen varje dag
Lycka till med repa 2, 3 etc :rolleyes:
Med vänlig hälsning
Ola G

Tillbaka
Topp