Hej!! Jag fick ärva en gammal Ebel som jag är lite förälskad i. Jag är en fattig student men med ett växande och ödmjukt intresse och respekt för vintageklockor. Jag chansade att lämna in Ebeln för ett batteribyte, jag fick endast beskedet att den är defekt.
Jag skulle behöva lite råd och vägledning till hur jag får min stackars klocka att fungera. Finns det någon urmakare i Stockholmsområdet som arbetar specifikt med Ebel? Finns det någon nationell/internationell aktör man ska skicka den till? Vad för pris kan jag vänta mig (antar att felmarginalen är enorm beroende på vad som inte stämmer)? Vad ska jag be om, är det en service eller får man betala endast för att få besked om vad som är defekt?
Jag får be om ursäkt för förvirrade frågor men är tacksam för alla svar!
(Bifogar en bild på klockan)
Jag skulle behöva lite råd och vägledning till hur jag får min stackars klocka att fungera. Finns det någon urmakare i Stockholmsområdet som arbetar specifikt med Ebel? Finns det någon nationell/internationell aktör man ska skicka den till? Vad för pris kan jag vänta mig (antar att felmarginalen är enorm beroende på vad som inte stämmer)? Vad ska jag be om, är det en service eller får man betala endast för att få besked om vad som är defekt?
Jag får be om ursäkt för förvirrade frågor men är tacksam för alla svar!
(Bifogar en bild på klockan)