• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Reparation Speedmaster 3570.50

johnnyh

Breitling
Godkväll!
Gjorde en hemsk upptäckt imorse när jag skulle vrida igång min gamla Speedmaster, det vill säga, den svarar inte alls på när jag vrider på kronan?
Jag kan ställa tiden och liknande med kronan men när när jag skall skruva upp den så händer ingenting. Någon som sitter inne på svar, någon annan med Speedy som råkat ut för något liknande?

För info: Uttagen sent 2010 och jag har inte servat den i min ägo, köptes 2012 av en herre på TTT.

Har varit i mailkonversation med Fredmans Ur (bra?) under dagen och någon där misstänker att den fått en smäll och påpekar då att jag kan göra ett försäkringsärende av det vilket vore trevligt för plånboken.

Tack på förhand!
 

plattfot

Rolex
Menar du att det inte går att ladda fjädern eller att klockan inte startar trots att du drar upp den fullt?

Om det senare - resta att försiktigt slå klockan med kortsidan i handflatan.
 

johnnyh

Breitling
Menar du att det inte går att ladda fjädern eller att klockan inte startar trots att du drar upp den fullt?

Om det senare - resta att försiktigt slå klockan med kortsidan i handflatan.
Går tyvärr inte ladda fjädern alls! När jag vrider på kronan så är det som att den inte laddar alls, den ger ifrån sig ljud men inte alls samma friktion som det ska/brukar vara.
 
Topp