EmilE
Basic
Tjena KS!
I somras hände det som inte fick hända..
Klockan åkte rakt ner i stengolvet efter att jag halkat i badrummet och hamnade givetvis med glaset rakt nedåt. Med skräck sträcker jag mig efter den för att vända och kolla om den överlevde och givetvis har glaset spruckit och det visar sig vara fullt med splitter på tavlan![Nailbiting :nailbiting: :nailbiting:](/styles/baisik/xenforo/smilies/nailbiting.png)
Bild på stackaren innan besök till AD.
Men nu till frågan som jag behöver lite vägledning/tips i.
Klockan behöver reparation av urverk, nytt glas, nytt visarset (gamla fås med), samt ny tavla enligt AD. (Gamla tavlan kommer inte att fås med)
Tavlan är original från -87, har lite flakeing men har fått det otroliga spider dial mönstret vilket jag tycker gör hela klockan.
AD säger att de vill byta tavlan då det finns risk att flagor kan hamna i urverket och vill inte lämna några som helst garantier på jobbet om den inte byts.
Tavlan har inga splitterskador.
Hur hade ni gjort i denna sitsen? Har någon varit med om liknande?
Byta tavlan och gå vidare, eller låta dem sätta tillbaka den gamla och hoppas på att flagor ramlar ner?
Pengarna kvittar för mig så det behöver inte beaktas.
Tack KS för ett grymt forum![Folded hands :pray: 🙏](https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/8.0/png/unicode/64/1f64f.png)
Fast
I somras hände det som inte fick hända..
Klockan åkte rakt ner i stengolvet efter att jag halkat i badrummet och hamnade givetvis med glaset rakt nedåt. Med skräck sträcker jag mig efter den för att vända och kolla om den överlevde och givetvis har glaset spruckit och det visar sig vara fullt med splitter på tavlan
![Nailbiting :nailbiting: :nailbiting:](/styles/baisik/xenforo/smilies/nailbiting.png)
Bild på stackaren innan besök till AD.
Men nu till frågan som jag behöver lite vägledning/tips i.
Klockan behöver reparation av urverk, nytt glas, nytt visarset (gamla fås med), samt ny tavla enligt AD. (Gamla tavlan kommer inte att fås med)
Tavlan är original från -87, har lite flakeing men har fått det otroliga spider dial mönstret vilket jag tycker gör hela klockan.
AD säger att de vill byta tavlan då det finns risk att flagor kan hamna i urverket och vill inte lämna några som helst garantier på jobbet om den inte byts.
Tavlan har inga splitterskador.
Hur hade ni gjort i denna sitsen? Har någon varit med om liknande?
Byta tavlan och gå vidare, eller låta dem sätta tillbaka den gamla och hoppas på att flagor ramlar ner?
Pengarna kvittar för mig så det behöver inte beaktas.
Tack KS för ett grymt forum
![Folded hands :pray: 🙏](https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/8.0/png/unicode/64/1f64f.png)
Fast