• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Reparera stretchad Omega länk

brakim

Breitling
image.jpg
 

mrt4

Cartier
2-Faktor
Det där är väl en seamasterlänk med stift och hylsor?

Isåfall behövs nog dessa bytas, en ad fixar det utan problem. Är du lite tekniskt lagt kan du köpa grejerna från tex ofrei och byta själv.

Mvh Robin
 

brakim

Breitling
Det där är väl en seamasterlänk med stift och hylsor?

Isåfall behövs nog dessa bytas, en ad fixar det utan problem. Är du lite tekniskt lagt kan du köpa grejerna från tex ofrei och byta själv.

Mvh Robin
Du har rätt, det är en Seamaster länk och som jag förstår det har den stift och hylsor.
Är det svårt att få ut dom gamla hylsorna och behövs det speciella verktyg?
 

brakim

Breitling
Vad jag kan se så har inte länkarna nr 2 och 3 från uret räknat några pinnar man kan knacka ut som resterande länkar?
Hur kan man separera på dom?
 

mrt4

Cartier
2-Faktor
Vad jag kan se så har inte länkarna nr 2 och 3 från uret räknat några pinnar man kan knacka ut som resterande länkar?
Hur kan man separera på dom?


Det stämmer bra det. Ja då blir det knepigare, då får du nog kolla med en ad eller Michael Young om han jobar med omega.


Mvh Robin
 

snurresprätt

Breitling
De översta länkbitarna närmast klockan har genomgående nitade stift. Stiftet måste borras bort och nitas fast igen för att få det bra. Skicka den till hong kong känns ju sådär tycker jag. Kolla med en lokal guldsmed istället. Om länken är så sliten, hur är låset? Ser lite trött ut på bilden, segt om det pajar också.
Ny länk ligger kring 6500 list om jag minns rätt.
 
Topp