• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Replikor på Chrono24

plattfot

Rolex
Nu kunde jag av någon anledning inte gå in på länken i trådstarten, men replika behöver inte betyder inte automatiskt illegalt tillverkad klocka, utan kan vara en remake av en egen, tidigare modell.
 

Bolio

Panerai
Söker du på bara replika så dyker det upp ett antal ur men vad jag kan se är det bara nyutgåvor men jag kan hålla med om att det är lite konstikt att de använder just det ordet.
 
  • Like
Reactions: SFS

snoozarn

Patek
2-Faktor
Hej på er!
Jag är på jakt efter en riktigt fin replika av en Omega Speedmaster. Vi är ett gäng grabbar som ska ha en så kallad "svinsexa" för en nära vän. Vår vän är en riktig klocknörd och säger sig kunna ALLT om klockor. Vi hade tänkt ge honom en replika av en Omega Speedmaster som vi vet att han är väldigt sugen på att köpa. Sen hoppas vi bara på att han tror den är en äkta och går runt med den, som en förlängning av lidandet av svinsexan :) Eller att vi "råkar" ha sönder klockan under kvällen. Någon som har erfarenhet utav att beställa replikor och vet någon bra och seriös sida för detta? Den ska se riktigt fin ut. Hittade denna sida men som sagt så har jag ingen erfarenhet utav detta.

Länk: Bortredigerad

Tack på förand! Svinsexan går av stapeln den 19:e september och vi skulle gärna vilja ge den till honom just den dagen. Så det är lite bråttom :)
I all välmening, klocksnack är den sista sidan man söker hjälp på för att köpa en replica/falsk klocka. Föreslår att du tar bort länken till hemsidan som säljer replikor då det inte heller är tillåtet.
 
Senast redigerad av en moderator:

coSc

Breitling
Okej! Jag förstår, jag ber om ursäkt. Jag förmoda att jag skulle ställa till det på något vis med denna fråga :)
 

Jokkmokkswe

Cup of Jawa
2-Faktor

Aboynamedsue

Patek
2-Faktor
I all välmening, klocksnack är den sista sidan man söker hjälp på för att köpa en replica/falsk klocka. Föreslår att du tar bort länken till hemsidan som säljer replikor då det inte heller är tillåtet.
Fast i och med att du citerade coSc och tog med länken i citatet så finns den kvar i ditt inlägg... :bored:
 

galácticon

Patek
2-Faktor
I all välmening, klocksnack är den sista sidan man söker hjälp på för att köpa en replica/falsk klocka. Föreslår att du tar bort länken till hemsidan som säljer replikor då det inte heller är tillåtet.
Det där är ju inte ens roligt; att ge honom något han verkligen längtar efter, för att sedan beröva honom glädjen. Schysta polare. Gör något annat med honom istället.
 

coSc

Breitling
Det där är ju inte ens roligt; att ge honom något han verkligen längtar efter, för att sedan beröva honom glädjen. Schysta polare. Gör något annat med honom istället.
Du känner inte honom, han är faktiskt värd detta :) Han arrangerade min svinsexa dessutom bland annat, och jag utsattes för saker han vet att jag avskyr. Men vi har denna hjärtliga chargång i vår umgängeskrets och vi alla har varit vänner i över 20år så.
 
Topp