• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Repmånad, vilken klocka skrämmer ryssen?

tobmagn

Basic
Med nära nog två decenier sedan muck trodde man att faran för att kallas in på repmånad var över, men icke! Nu ska försvarssiffrorna blåsas upp för att öka chansen för godkänd NATO ansökan.

En given fråga man ställer sig när en inkallelseorder dimper ner är med vilken klocka man bäst klarar växelvis framåt och blixtlås höger under en vecka i november?

Mina kriterier är följande:

-Självklart tålig, klockan måste klara av islag i sänggavel vid bäddning och bör vara reptålig vid vapenvård.
-Gärna tydlig historisk eller nutida militärkoppling så att jag kan imponera på de typ 20 år yngre soldaterna som jag troligtvis kommer dela logement med ;)
-Budget; ja, vad är vettigt att lägga på en klocka för en vecka? Någonstans mellan 0 och 15k kanske. Ju billigare desto bättre.
-Begagnad är näst intill ett krav så att den ser tuff ut!
-Gärna enkel att flippa när veckan är slut.

Tips på vad man köper för att göra veckan något mer njutbar mottages tacksamt!

En vostok såklart, då kan du även smälta in bland ryssarna. 1000 spänn ny
vostok_amphibia_1597494553_162d9a08.jpg

Senast ändrad:
Försök få tag på denna så köper jag den av dig sen 👍
1660865900450.jpeg

Eller kanske en Seiko Willard, CWC dykare eller nån trevlig fieldwatch. Jag röstar för dykare dock.

Senast ändrad:
CWC eller g-shock. Jag själv hade tveklöst gått för det sistnämnda. Kryllar av de beggade. Annars köp ny och kasta in i en tombola (betongblandare) med lite sten, matmixern eller liknande för att få till patineringen. Du kan även köpa en vit, eller åtminstone ljus, och sen köpa lite grisblod eller liknande och grisa in den i så den verkligen ser ut att ha varit med om en del

CWC eller g-shock. Jag själv hade tveklöst gått för det sistnämnda. Kryllar av de beggade. Annars köp ny och kasta in i en tombola (betongblandare) med lite sten, matmixern eller liknande för att få till patineringen. Du kan även köpa en vit, eller åtminstone ljus, och sen köpa lite grisblod eller liknande och grisa in den i så den verkligen ser ut att ha varit med om en del
Hade också kollat CWC

Tillbaka
Topp