• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Repor på min Rolex - har jag varit ung och dum?

Strindberg

Patek
2-Faktor
Jag skulle vilja ha armband till mina ur, men hittar inget som passar bra till…
Tycker det är snyggt, men då har jag å andra sidan tvivelaktig smak.
 

Mattias79

Cartier
Oj, så det är sådär det ser ut efter att ha haft armband tillsammans med klockan. jag har funderat över det faktiskt. Personligen hade jag gråtit blod om det vore min nya sub som hade sett ut så där men kan man på ett enkelt sätt polera bort "problemet" så känns det som det kvittar. Gör vad som känns rätt. Om du dessutom tänkt dig behålla klockan länge eller för alltid så spelar det ju ännu mindre roll.

Vad säger forumets medlemmar om patina kontra slitage. Är det samma sak? Kan det vara samma sak ibland?
 

Sonos

Omega
Precis, köpte klockan ny och dum som jag tydligen är hade jag inte en tanke på att det skulle bli dessa hairlines. Nu ska jag ha denna klocka resten av mitt liv då den markerar en viktig tidpunkt i mitt liv, så den kommer slitas, men det hade varit lite roligare om dessa hairlines kom efter några år, inte mindre än en månad! ;) Däremot, om det nu kommer att användas armband på klockarmen från min sida igen, så blir det garanterat ett mjukare alternativ!
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Riktiga daredevils kör med metall bredvid klockan!

cd8c6ada8be011e3a15a122f9a2ebb17_8.jpg


Jag erkänner ...bilden är arrangerad. Ser alltid till att ha ankaret längst ut till vänster med banden som skydd.
 

Whedda

Rolex
Finns några olika vägar att gå enligt mig.

Köper du klockan för att behålla den på sikt kommer den oavsett armband eller ej se betydligt värre ut än så med tiden vilket är en del av charmen enligt mig.

Antingen gillar du looken av armband och lever med dessa minimala hairlines eller så byter du arm på klocka eller armband och polerar den lätt med putsduk.

Personligen hade jag låtit den vara som den är och burit armbanden på den armen du tycker de ser bäst ut på.

Ps. angående Watchanish och gubbarna så är det en del arrangerade bilder och inte direkt ett ekonomiskt problem om en Royal Oak skulle behöva poleras. En rolex i ditt fall är ju en typ av klocka som verkligen inte tar skada av en repa eller två.


Skickas från min iPhone via Tapatalk
 
Jag fick tillbaka min PO från service för ca 2 veckor sen tog inte mer än 2 dagar sen hade det kommit hairlines på spännet! Helt omöjligt att undvika bara att vänja sig!
 

Gustavaxel

Omega
2-Faktor
Tycker personligen du skall slita den med hälsan och låta det vara, känner du att du trots allt vill fixa till den är det nog inga problem.
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Hej KS,

Lite pinsamt tycker jag att detta är men måste ändå få berätta/fråga om detta. Känner mig otroligt kass men å andra sidan så lär man sig av sina misstag.

Köpte mig en Submariner (no date) mellan jul och nyår och är hur nöjd som helst. Känns som en bra början på en fin samling. Jag har däremot använt klockan med armband på samma arm och har nu märkt att jag repat upp klockans sida. Jag har av någon anledning trott att stålet på Rolexen skulle klara av armbandet men icke. Det är som det är, lite tråkigt men samtidigt så fick jag lära mig en läxa den "hårda" vägen.

Det jag dock undrar över är alla dessa bilder på instagram från t ex Watchanish etc där de har dyrgripar runt handleden tillsammans med armband . Bryr de sig inte om det uppkommer repor eller hade jag bara otur?

Är det värt att lämna in och polera upp den eller ska jag bara vara "glad" att jag personifierat min klocka lite mer? ;-)

IMG_2556.jpg

Det där är precis varför jag alltid sagt att det är idioti med damarmband på klockarmen.
 
Topp