• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Reportage - Röda Rummet, Simrishamn

Boris Balkan

Fark you!
På Stortorget i Simrishamn (på vackra Österlen i Skåne) finns en liten pärla för oss vintagenördar. Den är väl dold bakom den fasad som skrämmer iväg de flesta på KS: en butik som säljer parfymklockor:

image.jpg


Handelscompagniets Daniel Wellington-affisch uppmuntrar antagligen dig inte att kliva in.

image.jpg


Tittar du närmare så väcks ditt intresse än smula

image.jpg


När du kommer in dock...


image.jpg


...förlorat du snabbt allt hopp ;)

image.jpg


Men för optimisten som tar den långa trappen upp väntar en belöning - Röda Rummet

image.jpg


image.jpg


image.jpg


image.jpg


image.jpg



Röda Rummet drivs av urmakare André som är mycket trevlig och som tycker att det är lika kul som oss att prata om klockor och då specifikt vintage. Röda Rummet säljer både smycken och klockor. Jag saknade en hel del godis från mitt förra besök (en Heuer med härlig patina) och det visade sig tråkig nog att André drabbats av inbrott hösten 2013 vars efterverkan tagit tid att skaka av sig. Nu är det full fart igen och jag rekommenderar er alla som har vägarna förbi att titta på vad som erbjuds och prata klockor med André.

image.jpg


Urmakeriet

Läs mer på www.rodarummet.se
 

Mw79

Vacheron
2-Faktor
Häftig miljö för en vintage handlar det där Rödarummet. Ska absolut göra ett besök där om jag har vägarna förbi Simrishamn.
 

jandan

Panerai
Men tjena, har varit utanför där flera gånger men inte orkat bry mig om "parfymeriet"...:mad:
Ja Ja, stort tack för tipset, skall ta mig en titt nästa gång jag passerar!
 

TiE

TiE Bomber
Pledge Member
2-Faktor
Tack BB för denna tråd och tips om ett riktigt smultronställe!!
På hemsidan hittar man dock inte så mycket av det du visat oss, undrar varför?
 

Anders W

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Tack för tips! Vart i Simrishamn många gånger men helt missat Röda rummet. Blir en tur till Österlen som vanligt om en dryg vecka.
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Jäklar vad mysigt det såg ut att kliva in i urmakeriet! :) bra priser för att vara nyservade! (Antar demonterade, tvättade och oljade)


Edit: tack gör tipset!
 
Topp