• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Repskadat glas

Como

Cartier
Hej alla!
Upptäckte med fasa att min SKX009 skadats i helgen. Det handlar om en repa i glaset. Hur löser jag detta smidigast? Kan inte undvika att titta på skadan och det gör ont. Utöver repan ser det även ut som det åsamkats en minimal rektangular skada på glaset, nära kanten. Alltså inte bara en vanlig rak repa. Typ som en liten flisa eller liknande som slagits bort.

Uppskattar alla tips.
 

Doncorleone

Cartier
Surt !

Har det gått bort en flisa går det nog inte att polera bort denna utan då är ett glasbyte på sin plats om du inte kan leva med skadan.

Gör du inte bytet själv är klockmaster ett tips, dom kan Seiko. Om du ändå ska byta är ett tips att du byter till safir när du ändå håller på :)

Återkoppla gärna hur det gick !
 

Johost77

Breitling
Har haft en del klockor med repor på. Speciellt min lilla grabbs Casio. Jag jobbar på en stor bilfirma. Pratade med vår rekondare som polerar bor en del repor glas.
Han kom tillbaka med klockan helt utan repor på glaset! Otroligt med tanke på hur repig den va. Så nu ligger 3 klockor till på hans bord för att fixas till.
Så kolla med en firma som jobbar med sånt så kanske du kan få hjälp.
 

Ansgar

Cartier
2-Faktor
Släpp sargen är mitt tips, i synnerhet på en SKX..
Ännu surare än en repa är ju att köpa ett nytt glas och sedan upptäcka en ny repa om några månader.
Alternativet är ju som någon skrev att byta till safirglas :p
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Det är klart du kan polera bort repan, chipet i kanten blir dock troligtvis svårt att åtgärda. Sök på ceriumoxid i den här avdelningen så hittar du några bra trådar om hur du ska gå till väga.
 
Topp