• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Repskydd för metallspänne?

Cristian

Rolex
2-Faktor
Hmm
BA3B452C-4062-436B-AEC3-42DE52A429D5.jpeg
 

hooods

Panerai
2-Faktor
Finns det någon bra film man kan fästa på ett metallspänne som repskydd?
Oj nu har du petat på getingboet. Snart glider det in massa tuffa snubbar och hävdar att "klockor minsann skall användas". Till detta bifogas wristshots där klockor bärs under extrema aktiviteter som att gräva i rabatten, såga av en planka eller hänga med på löpturen. Utöver dessa kommer det en och annan bild på helt förstörda klockor som minsann endast fått mer karaktär av att lemlestas.
 
Senast ändrad:

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Ja, herregud.:rolleyes: Det finns säkert fiffiga lösningar för detta också, liksom att man kan plasta in sin soffa eller satsa på tveksamma överdrag som bilklädsel. Ett tips i all välmening är att använda grejorna (soffa, bilinredning, klockor etc) till det de faktiskt var avsedda till...hur svårt ska det vara...:confused:
 

Willed

Cartier
2-Faktor
Jag är ju en sån som rycker plasten så fort som möjligt på allt jag köper. I min mening är saker gjorda för att användas. Varför skulle man vilja ha plast på sin fina klocka? Bättre andrahandsvärde? Seriös fråga :p
 

KenKun

Patek
2-Faktor
Oj nu har du petat på getingboet. Snart glider det in massa tuffa snubbar och hävdar att "klockor minsann skall användas". Till detta bifogas wristshots där klockor bärs under extrema aktiviteter som att gräva i rabatten, såga av en planka eller hänga med på löpturen. Utöver dessa kommer det en och annan bild på helt förstörda klockor som minsann endast fått mer karaktär av att lemlestas.
Hur brukar du plasta in dina klockor?
 

Bonumm

Panerai
Ha ha, sjukt. Tänk på vart du har armen och klockan bara så slipper du många onödiga repor. Det går av sig själv numera efter ca 15år med lite dyrare klocka på armen.
 

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Oj nu har du petat på getingboet. Snart glider det in massa tuffa snubbar och hävdar att "klockor minsann skall användas". Till detta bifogas wristshots där klockor bärs under extrema aktiviteter som att gräva i rabatten, såga av en planka eller hänga med på löpturen. Utöver dessa kommer det en och annan bild på helt förstörda klockor som minsann endast fått mer karaktär av att lemlestas.
Nu är jag nog ingen "tuff snubbe", men jag tycker faktiskt ändå att klockor ska användas! (Det är faktiskt till 100% anledningen till att jag köper mina klockor, tro det eller ej.):) Jag ger dig inga wristshots från nämnda aktiviteter (mest för att jag aldrig har grävt i rabatten, sällan sågar en planka, avskyr löpning). Min tanke är att det ändå vore intressant att höra din syn på trådstarten snarare än att du raljerar över de användare som faktiskt använder sina klockor (förmodligen utan att vira in dom i plast?).
 

hooods

Panerai
2-Faktor
Nu är jag nog ingen "tuff snubbe", men jag tycker faktiskt ändå att klockor ska användas! (Det är faktiskt till 100% anledningen till att jag köper mina klockor, tro det eller ej.):) Jag ger dig inga wristshots från nämnda aktiviteter (mest för att jag aldrig har grävt i rabatten, sällan sågar en planka, avskyr löpning). Min tanke är att det ändå vore intressant att höra din syn på trådstarten snarare än att du raljerar över de användare som faktiskt använder sina klockor (förmodligen utan att vira in dom i plast?).
Om folk vill plasta in sina klockor, låt dem göra det. Sammanfattar väl min uppfattning ganska bra :). I ärlighetens namn känns det mer logiskt att vara väldigt försiktig med sin klocka, som är en extremt dyr lyxprodukt, än att köra skiten ur den. Personligen så kör jag medelvägen. Använder mina dyrare klockor då stor risk för skador är liten (läs vardagliga livet) och billigare beaters när klockan kommer få stryk. Vad som sedan är dyrt/billigt är väl till del relativt.
Tycker dock att det blir lite komiskt när man tar en bild på rollen när man planterar tulpaner och tycker att man använder den som en beater. Därav raljerandet.
 

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Om folk vill plasta in sina klockor, låt dem göra det. Sammanfattar väl min uppfattning ganska bra :)
Javisst kan vi låta dem göra det, men det är väl ändå bättre att upplysa dessa personer att klockorna faktiskt går att nyttja för sitt avsedda användningsområde!:)
I ärlighetens namn känns det mer logiskt att vara väldigt försiktig med sin klocka, som är en extremt dyr lyxprodukt, än att köra skiten ur den. Personligen så kör jag medelvägen. Använder mina dyrare klockor då stor risk för skador är liten (läs vardagliga livet) och billigare beaters när klockan kommer få stryk. Vad som sedan är dyrt/billigt är väl till del relativt..
Låter rimligt!
Tycker dock att det blir lite komiskt när man tar en bild på rollen när man planterar tulpaner och tycker att man använder den som en beater. Därav raljerandet.
Mmm, kan nog hålla med dig om att det finns alldeles för många som är lite väl ängsliga för sin Submariner...:)
 

Smulan

Rolex
Men herregud vilken reaktion :) Nej jag är inte den försiktiga typen. Det är dock inte jättesnyggt med ett mattpolerat spänne med repor bara där på en i övrigt "ny" klcoka. Varför köper du inte ett nytt frågar någon? Pja för att spännet kostar runt 5 tusen. BTW Rolexplasten ser faktiskt inte så dum ut!
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Men herregud vilken reaktion :) Nej jag är inte den försiktiga typen. Det är dock inte jättesnyggt med ett mattpolerat spänne med repor bara där på en i övrigt "ny" klcoka. Varför köper du inte ett nytt frågar någon? Pja för att spännet kostar runt 5 tusen. BTW Rolexplasten ser faktiskt inte så dum ut!
Ser inte problemet. Du sliter väl inte spännet på ett annorlunda sätt än någon annan?

Om du inte tycker att det kommer vara snyggt med repor/slitage där, så äger du fel typ av klocka/spänne?
 
Topp