• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Resa i september/oktober. Tips!

Widowmaker

Guld
2-Faktor
Hej
Ska resa någonstans utan tjejen mellan 1september och 23oktober.

Resan kan vara 1-3veckor lång. Har ännu ej heller hittat ressällskap då semestrar krockar och pengar inte finns mm. Ni vet hur de är.

Jag vill ha tips, vill göra en rolig upplevelse resa.tjejen vill alltid sola och bada mest. Blir bara thai typ..

Jag har kikat lite på japan, osaka och tokyo. Men tyvärr verkar sep-okt vara de två sämsta månaderna..

Så jag söker tipps och ideer. Även öppen för att ta med mig resesällskap :D

Mvh

Eller kanske vegas o LA. Sas har ju kampanj nu. De kör direkt till LA och sen kan du åka hem direkt från vegas med norwegian. Mycket klockspaning finns det.

Ajdå, men då blir oktoberfest perfekt. Ta bilen o glid sakta ned genom tyskland o kolla in lite skoj städer. Välfylld "bar" på vägen hem sen.

Italien lockar ärligt inte något speciellt. Gillar feta skylines. Städer över lag, saker att se och uppleva. Älskar Bangkok, Kuala lumpur, ho chi minh mm.

Tyskland har jag gjort förr och är såpass nära att de kan göras utan "semester"

Australien kanske? Det borde väl vara vår i de mer befolkade delarna då?
Ett annat tips är att åka så sent som möjligt så slipper du maximalt av göteborgshösten.

Varför är det dåligt att vara i Japan september månad?
Vi var i alla fall nöjda :)
Det var dock sjukt varmt, hehe

Ingen som varit i Kina?
Är där frekvent och jobbar. Aldrig varit på semster där och kan ärligt talat inte tänka mig det heller.
Septermber/oktober är en ganska bra tid att åka om man nu prompt måste dit :)
Om ni inte varit i Singapore är det värt att kolla på. Där finns nog allt och lite till. Ordning och reda. Matmässigt är det nästan löjligt bra.

Irak!!!
Spännande... Mycket sol och sand.... Udda skyline.... Bada i burka..... Ett minne för livet.... :woot::woot::woot:

Tipsar om en Balkan-tour. Mixa bad och stad. Exempelvis dra till ön Mljet som ligger i Kroatien ena dagen och dra till Belgrad en annan. Kanske hänga med ryssarna i Montenegro osv...

Jag har kikat lite på japan, osaka och tokyo. Men tyvärr verkar sep-okt vara de två sämsta månaderna..

Mvh
Hej
Jag bor i Japan och jag skulle vilja påstå att september/oktober är den bästa tiden på året, tillsammans med mars/april att vara i Japan. Då är vädret som svensk sommar, tillskillnad från tidigare då det är varmt så innåt helvete, och efteråt på vintern när det blir lite mer rått och kyligt, om än inte så kallt som i sverige. Regnigt brukar det mest vara nu i juni/juli. Så rekommenderar det starkt. Osaka, Kyoto och Tokyo är jävligt häftiga städer, garanterat häftigare än dina andra alternativ i tråden, Bali etc...(jag har varit på dessa ställen också)

Hej
Jag bor i Japan och jag skulle vilja påstå att september/oktober är den bästa tiden på året, tillsammans med mars/april att vara i Japan. Då är vädret som svensk sommar, tillskillnad från tidigare då det är varmt så innåt helvete, och efteråt på vintern när det blir lite mer rått och kyligt, om än inte så kallt som i sverige. Regnigt brukar det mest vara nu i juni/juli. Så rekommenderar det starkt. Osaka, Kyoto och Tokyo är jävligt häftiga städer, garanterat häftigare än dina andra alternativ i tråden, Bali etc...(jag har varit på dessa ställen också)
Inte häftigare än Burträsk;)

Köp ett tågpass och åk till Osaka. Ta sedan Shinkansen och res runt till Hiroshima, Tokyo, Kyoto och Kobe t.ex.

Osaka i somras....
DSC02569.jpg

Tillbaka
Topp