• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Resa till Asien + Dubai

rolex84

Omega
2-Faktor
Åker till Singapore,Malaysia, Thailand, Vietnam och Dubai om några dagar.

Tänkte man kanske kunde fynda någon ny klocka i någon av dessa länder, och tänkte då kolla med experterna (ni då).
Har ni någon erfarenhet på vilket land som man skulle kunna hitta de billigaste klockorna, och samt minst risk att bli blåst? Jag kommer då tänka mig att köpa något nytt, då jag inte har full koll på äktheten om jag skulle köpa beggat, om inte det finns någon känd affär som handlar med begärde ur. För jag misstänker man får slänga låda och tillbehör för att inte få problem i tullen?

Jag ska försöka hitta auktoriserat eller om någon annan har tips på ställen.

Och sist men inte minst, anser ni det är lugnt om man åker på semester med sin nya rolle på armen? För jag kommer sakna den för mycket om den ligger i bankfacket.... borde vara säkert? Ska hålla mig i turist orterna och inte vandra i allt för skumma områden...

Tack på förhand:):)
 

Joffrey

Vacheron
2-Faktor
Jag hoppas du får en kul resa! :)
Jag tänker inte försöka svara på prisbilden, det finns andra som har bättre koll på det. Men rånrisken är inte helt obefintlig, särskilt i de fattiga länderna. Jag skulle försöka ducka för sentimentaliteten och lämna Rollen hemma. Det är ett par årslöner för vissa du garanterat kommer stöta på som du går med på armen
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Jag skulle haft på mig den.
Angående Dubai är varje galleria fylld med flaggskeppsbutiker och lite annat gott, typ obefintligt rånrisk där förövrigt så inget att oroa sig över. :)
 

Cristian

Rolex
2-Faktor
Jo, men först ska han förbi "Singapore,Malaysia, Thailand, Vietnam"....
Behöver inte per automatik betyda att man blir av med klockan men jag skulle inte ta risken.
 

rolex84

Omega
2-Faktor
Jag har svårt att lämna klockan hemma, och ingen annan att använda som "resklocka" som tål väder och vind. I så fall får jag införskaffa mig en billig semesterbeater där... jobbig detta ju....
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
Singapore är helt lugnt och med en vanlig sub på armen kommer du ha billigast klocka på gatan i vissa områden ;)
Piratkopior är heller inget problem där. Tyvärr är dock inte prisbilden särskilt kul, min bild är att det ligger i bästa fall 10-15% under Sverige. Många gånger skiljer i princip ingenting. ADs finns överallt. Du kommer storkna.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Beror ju på vad du är ute efter. Både Zenith och GS är billiga i Singapore. Kolla respektive tillverkares hemsida för att hitta ADs
 

ErikGBG

Audemars
Hehe.. polarens backpackade i Thailand och fick en machete i armen för en midjeväska... så allt är relativt. Eller så var det bara karma för bärandet av midjeväska :D
Min polare fick näsan avslagen förra veckan med ett knogjärn för en 2 år gammal telefon. Centrala Göteborg.
Han bar ej midjeväska så han var helt oskyldig
 

M.U

Rolex
Du kan lika gärna bli rånad i sverige också. Kör fullt ut med klockan! Sen ska du se fina/speciella/glammiga dinkor är det ju självklart dubai :)
 
Topp