• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Resereportage - Fabriksbesök hos Arnold & Son samt paketöppning. Giveaways! Live!

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Lagt upp lite filmer på min insta:
https://instagram.com/p/3RHJaqIEde/

image.jpg

Tror vi slår alla GTG-bord värdemässigt.
 
Alltså, jag får ångest här!! Dem har så tokigt coola klockor! Vill ha, vill ha!! :banghead:

Bra bilder grabbar, önskar att jag var med er och fick klämma på dem irl :D
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
3 timmars rundvandring i fabriken där ALLA delar och processer gicks igenom. In kommer råmaterial och ut kommer kompletta klockor. I princip allt görs på plats. Detta är första gången en köpare får en guidad tur i fabriken. Rätt sjukt och väldigt roligt! Det kommer massvis av bilder senare.

Paketöppning!
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg

Innan klockan lämnas över går Sébastien "head of innovation" igenom klockan i detalj. Samtliga klockor vi pillade på förut var uppsnurrade för hand och med rätt tid + månfas inställda ENBART för oss. Vågar inte tänka på hur lång tid det tog att förbereda. Självklart är Lebens klocka även inställd i förväg och så länge han håller den vid liv behöver den inte korrigeras på 122 år.

image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg

Jag tror jag talar för Leben när jag säger att han är rätt nöjd med sin nya leksak.
 
Topp