• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Resereportage: Hublot Match of Friendship 2018

oismatte

Basic
Hej,

Dags att dela med mig av mitt äventyr i Basel med Hublot i våras. Ber om ursäkt för att detta är ett halvår försenat, men bättre sent än aldrig tänker jag. Jag har tyvärr inte varit så aktiv på forumet, det får bli ändring på det.

Kort bakgrundsfakta:
Hublot Match of Friendship 2018 gick av stapeln den 21 mars som startskott för Hublot's årliga Baselworld-vistelse. Evenemanget var inför FIFA World Cup 2018 som Hublot sponsrade som official timekeeper. Genom tidigare affärssamarbeten med Hublot fick jag en inbjudan. Som klock- och fotbollsintresserad accepterade jag givetvis.

Dagen började med lite rundvandring i Basel, en mycket vacker stad.
image.png

image.png

Därefter var det dags för evenemanget. Efter lite mingel var agendan en presskonferens där Hublot presenterade sina nya modeller. Talare var Ricardo Guadalupe (CEO Hublot), Jean-Claude Biver samt Usain Bolt. Mycket underhållande konversationer, speciellt med Jean-Claude's underbara humor.
image.jpeg

Efter presskonferensen startade vänskapsmatchen mellan tidigare fotbollsproffs och vänner till Hublot.

Maradona's lag bestod av:
Roberto Carlos, Hernan Crespo, Gianni Infantino, Marco Materazzi, Tino Asprilla, Christian Karambeu, Gaizka Mendieta, Angelo Peruzzi och David Trezeguet.

José Mourinho's lag bestod av:
Usain Bolt, Marcel Desailly, Vitor Baía, Stéphané Chapuisat, Damien Duff, Robbie Keane, Patrick Kluivert, Richard Orlinski och Alexei Smertin.

Bild från inramningen, via Hublot:
image.jpeg

Maradona såg lite trött ut...
image.jpeg

Fun fact: Jag fick en plats bredvid diverse mediakanaler. De hade kamerautrustning värd säkerligen flera hundratusen kronor medan jag stod och filmade med min iPhone. Såg mycket professionellt ut.

Givetvis bjöds det på klockvisning också.

Diego Maradona King Gold Ceramic, 2012.
"18k King Gold case and ceramic bezel with chronograph movement." Limiterad till 200st.
image.jpeg

Smartwatch framtagen inför VM. Denna klocka användes av samtliga fotbollsdomare under mästerskapet. Man kunde ändra layout och ställa in ett tema med sitt land.
image.jpeg

Unico Usain Bolt, 2016
"Case in 18k yellow gold. In-house chronograph UNICO movement." Limiterad till 100st.
image.jpeg

Classic fusion Juventus, 2018.
"Case in ceramic, bezel in titanium and carbon fiber. Chronograph movement." Limiterad till 200st.
image.jpeg

Fri bar och mat, vilket givetvis många av gästerna uppskattade.
image.jpeg

Efter matchen var det prisutdelning och lagfoto.
image.png

Intressant att notera är att Maradona alltid rockar två stycken Hublot, en på vardera handled.
image.jpeg

image.jpeg

Många intressanta konversationer med spelarna och CEO, blev en och annan selfie också. Fick dessutom en fin gåva från Hublot. En boll med autografer från spelarna:
image.jpeg

Sammanfattningsvis så var det en fantastisk dag. Fina klockor, bra fotboll och intressant sällskap, mer kan man inte begära!

Hoppas att ni trots denna försenade uppdatering fann läsningen intressant.

Med vänliga hälsningar,
oismatte

Bilagor

• image.jpeg
    image.jpeg
    154.1 KB · Visningar: 0
  • image.jpeg
    image.jpeg
    180.5 KB · Visningar: 0
  • image.jpeg
    image.jpeg
    163.6 KB · Visningar: 0
  • image.jpeg
    image.jpeg
    165.9 KB · Visningar: 0
  • image.jpeg
    image.jpeg
    155.6 KB · Visningar: 0
  • image.jpeg
    image.jpeg
    180.5 KB · Visningar: 0
Senast ändrad:
Hej,

Dags att dela med mig av mitt äventyr i Basel med Hublot i våras. Ber om ursäkt för att detta är ett halvår försenat, men bättre sent än aldrig tänker jag. Jag har tyvärr inte varit så aktiv på forumet, det får bli ändring på det.

Kort bakgrundsfakta:
Hublot Match of Friendship 2018 gick av stapeln den 21 mars som startskott för Hublot's årliga Baselworld-vistelse. Evenemanget var inför FIFA World Cup 2018 som Hublot sponsrade som official timekeeper. Genom tidigare affärssamarbeten med Hublot fick jag en inbjudan. Som klock- och fotbollsintresserad accepterade jag givetvis.

Dagen började med lite rundvandring i Basel, en mycket vacker stad.
image.png

image.png

Därefter var det dags för evenemanget. Efter lite mingel var agendan en presskonferens där Hublot presenterade sina nya modeller. Talare var Ricardo Guadalupe (CEO Hublot), Jean-Claude Biver samt Usain Bolt. Mycket underhållande konversationer, speciellt med Jean-Claude's underbara humor.
image.jpeg

Efter presskonferensen startade vänskapsmatchen mellan tidigare fotbollsproffs och vänner till Hublot.

Maradona's lag bestod av:
Roberto Carlos, Hernan Crespo, Gianni Infantino, Marco Materazzi, Tino Asprilla, Christian Karambeu, Gaizka Mendieta, Angelo Peruzzi och David Trezeguet.

José Mourinho's lag bestod av:
Usain Bolt, Marcel Desailly, Vitor Baía, Stéphané Chapuisat, Damien Duff, Robbie Keane, Patrick Kluivert, Richard Orlinski och Alexei Smertin.

Bild från inramningen, via Hublot:
image.jpeg

Maradona såg lite trött ut...
image.jpeg

Fun fact: Jag fick en plats bredvid diverse mediakanaler. De hade kamerautrustning värd säkerligen flera hundratusen kronor medan jag stod och filmade med min iPhone. Såg mycket professionellt ut.

Givetvis bjöds det på klockvisning också.

Diego Maradona King Gold Ceramic, 2012.
"18k King Gold case and ceramic bezel with chronograph movement." Limiterad till 200st.
image.jpeg

Smartwatch framtagen inför VM. Denna klocka användes av samtliga fotbollsdomare under mästerskapet. Man kunde ändra layout och ställa in ett tema med sitt land.
image.jpeg

Unico Usain Bolt, 2016
"Case in 18k yellow gold. In-house chronograph UNICO movement." Limiterad till 100st.
image.jpeg

Classic fusion Juventus, 2018.
"Case in ceramic, bezel in titanium and carbon fiber. Chronograph movement." Limiterad till 200st.
image.jpeg

Fri bar och mat, vilket givetvis många av gästerna uppskattade.
image.jpeg

Efter matchen var det prisutdelning och lagfoto.
image.png

Intressant att notera är att Maradona alltid rockar två stycken Hublot, en på vardera handled.
image.jpeg

image.jpeg

Många intressanta konversationer med spelarna och CEO, blev en och annan selfie också. Fick dessutom en fin gåva från Hublot. En boll med autografer från spelarna:
image.jpeg

Sammanfattningsvis så var det en fantastisk dag. Fina klockor, bra fotboll och intressant sällskap, mer kan man inte begära!

Hoppas att ni trots denna försenade uppdatering fann läsningen intressant.

Med vänliga hälsningar,
oismatte
Riktigt häftigt reportage, bättre sent än aldrig!

Kul reportage, måste ha varit en grym upplevelse och ser ut som ett påkostat event för att driva varumärket framåt.

Kul reportage, måste ha varit en grym upplevelse och ser ut som ett påkostat event för att driva varumärket framåt.
Det var det sannerligen. Hublot satsar stenhårt på marknadsföring via fotboll. De sponsrar exempelvis VM, Champions League, EM samt klubblag som PSG, Chelsea, Bayern München och Juventus. Efterfesten var inte dålig den heller haha!

Tillbaka
Topp