• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Reservdelar till vintage klockor

tictac62

Cartier
Jag och min far har handlat reservdelar av Ånge urdelar, som företaget heter idag, sedan 1950 talet.
Jag beställde lite Valjoux chronograf delar igår, och då pratade vi mycket om gamla delar, dom har ett stort lager med gamla Eta/Ebauche delar, och nu har jag tillsammans med Karin Englund som äger Ånge Urdelar, ordnat så att dom Klocksnackare som vill handla delar och verktyg, så går det bra, jag har informerat Karin vilken stor kunskap som finns på KS.
Nu stänger dom i kväll och tar semester, vecka 28,29,30.
Dom har ju inte såld till privatkunder innan, men efter vårat samtal igår, så bara fråga efter Karin, så får dom som är intresserade handla hos dom.
Trevlig Sommar alla Klocksnackare!
Hoppas jag skrev i kategori, annars får jag be Admin om hjälp och flytta till rätt ställe.
 

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
Jag och min far har handlat reservdelar av Ånge urdelar, som företaget heter idag, sedan 1950 talet.
Jag beställde lite Valjoux chronograf delar igår, och då pratade vi mycket om gamla delar, dom har ett stort lager med gamla Eta/Ebauche delar, och nu har jag tillsammans med Karin Englund som äger Ånge Urdelar, ordnat så att dom Klocksnackare som vill handla delar och verktyg, så går det bra, jag har informerat Karin vilken stor kunskap som finns på KS.
Nu stänger dom i kväll och tar semester, vecka 28,29,30.
Dom har ju inte såld till privatkunder innan, men efter vårat samtal igår, så bara fråga efter Karin, så får dom som är intresserade handla hos dom.
Trevlig Sommar alla Klocksnackare!
Hoppas jag skrev i kategori, annars får jag be Admin om hjälp och flytta till rätt ställe.
Stort av dig! En god gärning för vintagevärlden!
 

BoEtt

Rolex
Jag och min far har handlat reservdelar av Ånge urdelar, som företaget heter idag, sedan 1950 talet.
Jag beställde lite Valjoux chronograf delar igår, och då pratade vi mycket om gamla delar, dom har ett stort lager med gamla Eta/Ebauche delar, och nu har jag tillsammans med Karin Englund som äger Ånge Urdelar, ordnat så att dom Klocksnackare som vill handla delar och verktyg, så går det bra, jag har informerat Karin vilken stor kunskap som finns på KS.
Nu stänger dom i kväll och tar semester, vecka 28,29,30.
Dom har ju inte såld till privatkunder innan, men efter vårat samtal igår, så bara fråga efter Karin, så får dom som är intresserade handla hos dom.
Trevlig Sommar alla Klocksnackare!
Hoppas jag skrev i kategori, annars får jag be Admin om hjälp och flytta till rätt ställe.
Ypperligt agerat! Många stjärnor i boken till dig! :happyhappy:
 

Strindberg

Patek
2-Faktor
Väl styrt!
Jag har handlat en del av Ånge och kan intyga dem som 100% supertrevliga och kompetenta. De gånger något har utgått så har de bra tips på ersättningsdel, och de har bra "verktygssupport" (=jag som inte vet namnet på alla bra grejer kan beskriva vad jag har tänkt göra och få ett lämpligt verktyg dagen efter).
 

Husse

Patek
Väl styrt!
Jag har handlat en del av Ånge och kan intyga dem som 100% supertrevliga och kompetenta. De gånger något har utgått så har de bra tips på ersättningsdel, och de har bra "verktygssupport" (=jag som inte vet namnet på alla bra grejer kan beskriva vad jag har tänkt göra och få ett lämpligt verktyg dagen efter).

Hej @Strindberg ! Jag bor i Ånge, jag kan bara instämma i det du säger! "Enda" fördelen med att bo här är att man kan ta cykeln ner till Ånge Urdelar och få hjälp direkt! Man blir visst hemmablind, har aldrig tänkt på att de inte säljer till privatpersoner! Dom har finfina lokaler här!
 

Martin Lovasz

Audemars
Tyvärr är de alldeles för dyra så än så länge är det bra mycket billigare från England men snart är det inte det längre. :-(

Ett exempel är batterier som nästan är dubbelt så dyra.
 

Strindberg

Patek
2-Faktor
Tyvärr är de alldeles för dyra så än så länge är det bra mycket billigare från England men snart är det inte det längre. :-(

Ett exempel är batterier som nästan är dubbelt så dyra.
...fast det är ju meckigare att ringa engelsmännen och få superservice? Och även om det är 100% dyrare så blir det ju småpengar på batterier.
 

Husse

Patek
...fast det är ju meckigare att ringa engelsmännen och få superservice? Och även om det är 100% dyrare så blir det ju småpengar på batterier.

Dessutom blir det så förbannat mycket längre för mig att cykla till England!
Skämt åt sido!
Det är värt pengarna att kunna förklara och reda ut svårigheter på svenska, för att få rätt reservdel på en gång!
 

Martin Lovasz

Audemars
...fast det är ju meckigare att ringa engelsmännen och få superservice? Och även om det är 100% dyrare så blir det ju småpengar på batterier.
Inte för mig som mest håller på med budgetklockor för då är minsta krona viktig. Med batteri, armband och glas blir det flera tior mer tyvärr.

En klocka som jag säljer för 200-250kr kanske jag tjänar 60-80kr på och då kan jag inte lägga mer pengar än vad jag redan gör för visst det är mest för skoj jag gör det men att tjäna lite på klockorna gör det ännu lite roligare. :)

När det gäller superservice så behöver jag ingen för jag vet vad jag skall ha så för mig är det bara priset som gäller.
 

solex

Omega
Inte för mig som mest håller på med budgetklockor för då är minsta krona viktig. Med batteri, armband och glas blir det flera tior mer tyvärr.

En klocka som jag säljer för 200-250kr kanske jag tjänar 60-80kr på och då kan jag inte lägga mer pengar än vad jag redan gör för visst det är mest för skoj jag gör det men att tjäna lite på klockorna gör det ännu lite roligare. :)

När det gäller superservice så behöver jag ingen för jag vet vad jag skall ha så för mig är det bara priset som gäller.
Visst är det häftigt med service och råd men antagligen tror jag att det gäller på alla företag som håller med försäljning..Och pris kan beroende på vad har man för syns vinklar t.ex om en favorit eller arvegods klocka spelar det inget roll med prisnivå för man handlar inte ofta men en som jobbar med klockor är det viktig med pris i jämförelse med andra. Jag har lärt mig när jag var lat att kolla rund inom EU länder utan beställde urdelar från USA..Pris var helst ok men fraktkostnader + införselskatt = otroligt dyrt slutpris (flera tusen kr i belopp), sedan upptäckte jag ett företag i Italien har samma delar med samma pris och mycket billigare med fraktkostnader och 0% införselskatt...Man lär sig ju..;)
 
Senast ändrad:

Exxet

Rolex
Låter bra:), men jag har handlat av dom tidigare som privatperson och det gick bra även om det stod på deras hemsida att dom inte säljer till privatpersoner, frågar man lite snällt och är trevlig i luren går det bra.
 

bitzer

Breitling
Kanon! de är trevliga och hjälpsamma på Ånge.
Men hur är det med delar till märkesuren? Det har varit stört omöjligt att som privatperson få köpa delar till Omega , Longines etc. Därför har jag inte handlat av dom på flera år utan handlat på ebay, lite tråkigt då jag gärna skulle gynna denna anrika grossist istället.
 

tictac62

Cartier
Kanon! de är trevliga och hjälpsamma på Ånge.
Men hur är det med delar till märkesuren? Det har varit stört omöjligt att som privatperson få köpa delar till Omega , Longines etc. Därför har jag inte handlat av dom på flera år utan handlat på ebay, lite tråkigt då jag gärna skulle gynna denna anrika grossist istället.
Klocksnackare får köpa det dom har i lager på Märkesuren, tyvärr har Swatchgroup strypt tillgången på märkes urens reservdelar.
 
Topp