• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Resetips!

Callxx

Cartier
2-Faktor
God kväll alla Klocksnackare!

Eftersom det utbyts så fantastiskt många knep och livsviktiga lärdomar här på forumet varje dag så tänkte jag sondera terrängen hos er alla i ämnet resor. Jag har visualiserat en tråd för mitt inre där man kanske kan be om tips på bra hotell, restauranger, sevärdheter, butiker & bordeller i olika städer som man skall besöka.

Några bra riktlinjer skulle ju kunna vara att om man önskar tips om en viss stad att man kanske specificerar sig lite i vad man vill få ut av resan, är det en party helg med barndomskompisarna i valfri baltisk stad eller är det en avkopplande weekend till någon av de underbara italienska sjöarna med älskarinnan?


Jag går ut stark med en förfrågan på framförallt Hotell i Berlin för mig och mina två bröder. Vi skall iväg i september för att fira vår yngsta brors student och fokus kommer sannolikt ligga på bra uteserveringar och turistande/shopping. Vi vill gärna bo så centralt som möjligt, vart det nu är?!


Hoppas att tråden kommer till nytta för många av oss, då vi verkar resa en hel del i världen.

Ha de gött,
Carl
 

Cyklisten

Cartier
Bra val, älskar Berlin! Perfekt vare sig det är med familjen, flickvän eller kompisar. Shopping hittar man på Kurfürstendamm och Friedrichstrasse, så bo nära någon av dessa.
 

Josef B

Bestraffaren
Kurfurstendamm är det som gäller, nära till shopping och nära de stora modehusen och klockmärkena :)
 

Callxx

Cartier
2-Faktor
Bra val, älskar Berlin! Perfekt vare sig det är med familjen, flickvän eller kompisar. Shopping hittar man på Kurfürstendamm och Friedrichstrasse, så bo nära någon av dessa.
Härligt, vi hoppas att det ska finnas något för oss alla! Tack för tipset, då vet ja vart jag ska leta hotell!
Kurfurstendamm är det som gäller, nära till shopping och nära de stora modehusen och klockmärkena :)
Toppen, stora frågan är hotell! Inget konkret tips?
 
Kudamm?
I Berlin bor man väl i gamla öst? Runt Boxhagener Platz?
Tom en gammal stöt som gillar området, även om det håller på att rensas ut.
Dock är Berlin en j-t cool stad.

Någon som har någon input runt Madrid?
Åker dit på fredag.
 

Callxx

Cartier
2-Faktor
Kudamm?
I Berlin bor man väl i gamla öst? Runt Boxhagener Platz?
Tom en gammal stöt som gillar området, även om det håller på att rensas ut.
Dock är Berlin en j-t cool stad.

Någon som har någon input runt Madrid?
Åker dit på fredag.


Förstår inte alls vad du menar angående Berlin..
Men tips i Madrid kan jag allt komma med, har bara varit där en natt och vi bodde på ME Madrid (osäker på namnet), riktigt läckert hotell med kalasbra läge. Vi åt på hotellet tyvärr, bra och roliga gastrotapas. Finns garanterat roligare och mer genuina ute i staden. Kvällen spenderades på taket. Fy fan vilken skybar, riktigt bra stämning och bra drinkar. Har hört i efterhand att det är ett bra ställe om man ska glo på kändisar.. (om man nu tänder på sånt)

Hoppas ni får det bra, lär vara toppen väder.
 
Förstår inte alls vad du menar angående Berlin..
Men tips i Madrid kan jag allt komma med, har bara varit där en natt och vi bodde på ME Madrid (osäker på namnet), riktigt läckert hotell med kalasbra läge. Vi åt på hotellet tyvärr, bra och roliga gastrotapas. Finns garanterat roligare och mer genuina ute i staden. Kvällen spenderades på taket. Fy fan vilken skybar, riktigt bra stämning och bra drinkar. Har hört i efterhand att det är ett bra ställe om man ska glo på kändisar.. (om man nu tänder på sånt)

Hoppas ni får det bra, lär vara toppen väder.


Skall kollas upp.
Ang Berlin så hade jag lite bråttom.
Andemeningen var att jag tycker det finns coolare platser än runt Kudamm i Berlin att bo vid.
Runt Boxhagener Plats i Freidrichain är ett ställe, schyssta ställen att dricka och äta på,
inte riktigt lika lika rent och sterilt som Kudamm.
Ta U5 från Berlin Alexander Platz till Frankfurter Tor eller Samariterstrasse, några stopp bara.
Och i Berlin skall man gå på museum, jag tog ett Stasi-museum kombinerat med ett Ramones museim sist jag var där.
 

Josef B

Bestraffaren
Jag bodde på Best Western Plus Amedia Berlin Kurfuerstendamm. Juniorsvit, hörnsvit, väldigt prisvärt, fräscht och bra frukost. Nära till välkända klockbutiker och moders.
 

Jonte73

Audemars
Kör ku'damm, perfekt som förstagångare i Berlin.
Nära till bra mat, shopping, och barer.

Finns många prisvärda och dyrare hotell i området.

Kolla in Ellington, vill du slanta lite till kollar du in Sofitel Berlin eller Waldorf Astoria.
Bott på samtliga och alla rekommenderas.
 

SSL

Audemars
Ska iväg 2 veckor över jul & nyår. Vart ska jag? Billigt (flyg, boende), varmt och lugnt, är önskemålen. Tittat lite på olika ställen och dom flesta vill ha 30 för två för all inclusive.
Blir det Thailand eller?
 
Trådlyft deluxe!

Tänkte höra om någon har tips på Italien. Har under senaste åren hyrt boende på Costa del sol i Spanien tex Nerja och Cala de Mijas men är nu sugen på att testa Italien. Någon som har tips på liknande ställen som jag besökt i Spanien fast där?

Tänker mig alltså trevliga mindre städer med närhet till vatten och skön behaglig atmosfär. Finns det även hyfsad närhet till berg är det så klart ett plus 🙂
 
Topp