• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

The Ressence

Hipshot

Omega
Sökte och fick först inga träffar så jag skapade en ny tråd, nu ser jag att det såklart fanns flera att välja på. My bad...
 

Matts

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Tycker också dom är jävligt coola, typ 1 finns väl begagnade runt 100' men den står trots allt kanske inte högst upp på önskelistan
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Tekniken är minst sagt imponerande men 110-320k? Man får en Daytona i guld för det
Målgruppen är inte de som funderar på en Daytona i guld. Målgruppen är de som redan har/har haft en Daytona i guld och diverse andra säkra must-have kort, och som nu vill ha något ovanligt och innovativt.

Häftig klocka. Hade jag varit stormrik it-entreprenör istället för småbarnsförälder på landet så skulle jag köpt en. ;)
 

jesperC

Omega
Brukar hata klockor med "skeletonized" urtavla men gillar verkligen den här.
https://www.hodinkee.com/articles/ressence-type-1h-limited-edition-for-hodinkee
HodinkeeRessence-realclose-alt.jpg


//j
 

thewallin

Mr GIF
2-Faktor
Kul! Kan du berätta lite mer?


När jag provade var det första serien. Kommer ihåg att det var skitcoolt just hur tavlan rörde sig och att det var så mjukt. Klockan var dock väldigt stor då men jag tror de görs i olika storlekar nu och de är säkert förbättrade på alla sätt och vis.

Har inte mycket mer att komma med och skulle gärna klämma ordentligt på en igen.
 

Matts

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Jag har alltid varit lite sugen på en ressence men aldrig tagit mig råd, tror dock att jag sett begagnade för runt 100’
Första generationen hade väl lite problem med värme men sen tror jag de hittade en lösning. Man blir ju lite nyfiken på vad en service kostar:)
 

Gäspande_Skorpan

KS Explorers Club
2-Faktor
I min mening ett av få märken som faktiskt försöker (och lyckas) göra något nytt och spännande med mekaniska klockor, andra exempel är Zeniths El Primero Lab, Seikos Spring Drive och Sistem 51.

Utmaningen för mig är priset. Likt Lab är klockorna snordyra, en annan kan bara hoppas att tekniken vandrar ner mot Spring Drive-priser (för Sistem51-priser kan man nog glömma).
 

kexet77

Cartier
I min mening ett av få märken som faktiskt försöker (och lyckas) göra något nytt och spännande med mekaniska klockor, andra exempel är Zeniths El Primero Lab, Seikos Spring Drive och Sistem 51.

Utmaningen för mig är priset. Likt Lab är klockorna snordyra, en annan kan bara hoppas att tekniken vandrar ner mot Spring Drive-priser (för Sistem51-priser kan man nog glömma).

Håller med precis allt du säger.
 
Topp