• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Restaurangtips i Stockholm för lite större sällskap

Limpas

Cartier
Nåja, inget jättegäng, men vi blir någonstans mellan 10-15 pers som tänkte gå ut och äta. Har ätit buffén på Grill tidigare och det är ju smidigt med buffé när man är så många, och det som var bra där var att vi kunde sitta i ett lite eget rum runt ett stort bord där alla fick plats. Sommarbuffén har dock inte kommit igång än, och vi vill inte gå dit på söndagsbuffén. Överväger även AG's, men det kanske finns någon som har något annat tips på restaurang som passar bra när man är så många? Prisklass får väl bli mellan någonstans, tänk i nivå med Grills buffé som går på 300 pp.
 

Jakobb

Vacheron
2-Faktor
Strandvägen 1 är förträffligt om man är ett större sällskap, man kan sitta avskilt dessutom.
 

Limpas

Cartier
Stort tack för tipsen! De ska övervägas :) Vurma hade jag aldrig hört talas om faktiskt. När jag googlar verkar det vara lite caféaktigt? Någon som vill övertala mig till att det är det perfekta stället att gå till? ;) MKRGG
 

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
10-15 personer kan rätt många ställen tillgodose så länge man bokar i god tid. För 300kr per person (om vi menar bara en huvudrätt) så finns det gott om alternativ. AG som du skrev är ju bra. Vurma på birgerjarlsgatan är trevligt, där har klockfantaster möts förr ;)
 

Limpas

Cartier
10-15 personer kan rätt många ställen tillgodose så länge man bokar i god tid. För 300kr per person (om vi menar bara en huvudrätt) så finns det gott om alternativ. AG som du skrev är ju bra. Vurma på birgerjarlsgatan är trevligt, där har klockfantaster möts förr ;)

Jo, AG var nog förstahandsvalet. Dock hade de inte plats för oss om två veckor, så jag är väl lite sent ute gissar jag. Tycker om att man kan beställa in till hela bordet och bara dela, smidigt och trevligt :) Men det går ju förstås att göra på många andra ställen också. Ja, nu när du sa det så trilla det ner. Ettårskalaset var ju där, så nog är det beprövat alltid :D
 

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Jo, AG var nog förstahandsvalet. Dock hade de inte plats för oss om två veckor, så jag är väl lite sent ute gissar jag. Tycker om att man kan beställa in till hela bordet och bara dela, smidigt och trevligt :) Men det går ju förstås att göra på många andra ställen också. Ja, nu när du sa det så trilla det ner. Ettårskalaset var ju där, så nog är det beprövat alltid :D


Ett ställe som relativt nyligen överträffat mina förväntningar var Metropol Palais vid odenplan. Det tänjer kanske liiite på erat pristak men är värt pengarna. Annars har Griffins har aldrig misslyckats att leverera, där borde ni kunna få bord bak i vip-avdelningen när ni är sånt sällskap.
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Jo, AG var nog förstahandsvalet. Dock hade de inte plats för oss om två veckor, så jag är väl lite sent ute gissar jag. Tycker om att man kan beställa in till hela bordet och bara dela, smidigt och trevligt :) Men det går ju förstås att göra på många andra ställen också. Ja, nu när du sa det så trilla det ner. Ettårskalaset var ju där, så nog är det beprövat alltid :D

Det är vonbahr som är kock på Vurma på Birger Jarlsgatan
 

Limpas

Cartier
Ett ställe som relativt nyligen överträffat mina förväntningar var Metropol Palais vid odenplan. Det tänjer kanske liiite på erat pristak men är värt pengarna. Annars har Griffins har aldrig misslyckats att leverera, där borde ni kunna få bord bak i vip-avdelningen när ni är sånt sällskap.

Tack! Har inte varit på någon av dessa och måste säga att båda ser riktigt bra ut :)

Det är vonbahr som är kock på Vurma på Birger Jarlsgatan
Aha, nu faller bitarna på plats. Man bidrar ju gärna till en KS:ares flipparbudget förstås :)
 
Topp