• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Restips Rom

Mr Pear

Silver
2-Faktor
Hej.
Vi planerar en tripp till Rom och då jag inte känner till staden så vänder jag mig till expertisen här på KS.

Vi är två rätt tighta par, och tänkte hyra en Air BnB lägenhet ihop.

Vilken del av Rom skall vi söka Air BnB i, och vilken stadsdel skall vi INTE bo i.
Tack på förhand.

Tips.
Ett varv i Pantheon per dag och en kaffe på gula kafet bakom.

Saint Clement, ner två våningar till Mithra altaret.

Senast ändrad:
Hej.
Vi planerar en tripp till Rom och då jag inte känner till staden så vänder jag mig till expertisen här på KS.

Vi är två rätt tighta par, och tänkte hyra en Air BnB lägenhet ihop.

Vilken del av Rom skall vi söka Air BnB i, och vilken stadsdel skall vi INTE bo i.
Tack på förhand.
Vet inte om ni tänker vara i centrala Rom eller om det även innebär strax utanför. Men centralt så är området runt Termini (centralstationen) är att undvika. Speciellt på kvällar och nätter.
@ArtVandelay du hängde väl en del i Rom?

Rekommenderar området Ponte/Parione i närheten av Piazza Navona, se bild. Ligger perfekt mellan centro storico, trastevere och vatikanen så det är inga långa avstånd att gå. Finns många bra restauranger i området också. Bjussar på några pins från mitt år i Rom
IMG_2318.jpeg

Tillbaka
Topp