• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Resultatet...Snowflake utan bubbla!

Ryttaren

Rolex
Nyss hämtat flingan, nyrenoverad och glänsande (ingen polering). Ett 5513 glas på och jag är riktigt nöjd med resultatet. Trots serviceglas så är det lite mer dome än jag trodde det skulle vara.

Stort tack till Robert på Rob E för fin och snabb service!

7uzu4usy.jpg


yby8ahy2.jpg
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Tummen upp från mig, diggar seadwellern-looken! Om inte annat kan man ju alltid byta tillbaka om man tröttnar
 

Ryttaren

Rolex
Tack alla! :)

Riktigt snyggt :D, hur mycket kostade glaset ?

Vet inte vad det kostar löst, ingick i servicen. Ca 500 skulle jag gissa ( ni får rätta mig om jag är helt fel ute). Problemet är väl främst att få en AD att modifiera en Rolex, de är ju hårda på sånt.

Tack vare att tudor inte tillhandahåller delar längre till dessa subbar så kunde Rob göra undantag. 2784 urverket är tydligen rätt likt 2824 så där går det mesta att få tag på fortfarande. Dock inte fjäderhuset, som också skulle bytts om det funnits.
 

vekktah

Cartier
Snyggaste flingan jag sett! De är ofta så geggigt gula och skitiga, härligt att se en clean utan bubbla. (Överväger samma för min 1680 som någon ovan skrev...)
 

Ryttaren

Rolex
Snyggaste flingan jag sett! De är ofta så geggigt gula och skitiga, härligt att se en clean utan bubbla. (Överväger samma för min 1680 som någon ovan skrev...)

Ja, av det jag läst så fanns det två tillverkare av tavlor, där den ena ändrar färg rätt mycket (fanns till både de blå och svarta). Fick se en bild på baksidan av tavlan under servicen och jag hade den som inte gulnar nämnvärt, så det verkar ju stämma.

Men många betalar ju extra ju mögigare det ser ut :)
 
Topp