• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Retur eller inte retur?

Returnera eller inte?

  • Returnera

    Röster: 9 18.0%
  • Behålla

    Röster: 41 82.0%

  • Totala väljare
    50

Miller

Omega
Tack alla sköna klockälskare för era bidrag till den här tråden! Uppskattas, som sagt. Dags att redovisa resultat... Retur! Faktiskt. Även om jag inser att värdena inte är katastrofala på något sätt, var de ändå långt ifrån de angivna. Hade möjligen kunnat pressa handlaren på några hundra euro, men det är tveksamt. Dessutom betalar jag hellre lite till och får ett ur i bättre form. Lurar i vassen och inväntar rätt objekt!
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Hur vanligt förekommande är modellen? Är det lätt att hitta ett bättre ex? Schyst handlare om han tar retur pga olika amplitudmätningar. Jag anser inte att något är fel på klockan eller att beskrivningen avviker från skicket.
 

Miller

Omega
@Criss Cross Det finns en del. Lite färre om man vill ha en fullsetare, ink COSC-cert – och det vill jag. Men även det går att få tag på. Jag har inte bråttom. Tröstköpte en annan Zenith Chronograph under tiden. Stålarna bränner i fickan... :)
 

Miller

Omega
Klockälskare! Tänkte att ni som hade vänligheten att engagera er i mina returbryderier, skulle få se veckans tröstköp: en Zenith El Primero Chronograph HW från 2009! Ingen ersättare för den föregående; mer att betrakta som en aptitretare. Men som sådan tycker jag den funkar fint! Rovan fick jag tag på i Italien, armbandet (original, oanvänt Zenith) i Spanien och spännet (ej med på bilden) i Storbritannien. Heja EU!
DSC04145 - version 3.JPG
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Klockälskare! Tänkte att ni som hade vänligheten att engagera er i mina returbryderier, skulle få se veckans tröstköp: en Zenith El Primero Chronograph HW från 2009! Ingen ersättare för den föregående; mer att betrakta som en aptitretare. Men som sådan tycker jag den funkar fint! Rovan fick jag tag på i Italien, armbandet (original, oanvänt Zenith) i Spanien och spännet (ej med på bilden) i Storbritannien. Heja EU!
DSC04145 - version 3.JPG
Ska vi tolka det som att det blev retur?
 

Miller

Omega
@yonsson Ja, men precis. Du får backa några inlägg, så ser du att det finns redovisat i den här tråden. Fullständig transparens är mitt motto! Men som sagt; det kan nog bli en sån där igen. Fast den här var väl också lite schysst?
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
@yonsson Ja, men precis. Du får backa några inlägg, så ser du att det finns redovisat i den här tråden. Fullständig transparens är mitt motto! Men som sagt; det kan nog bli en sån där igen. Fast den här var väl också lite schysst?
Kass minne...
Jag tycker din nya är coolare. Men 7 år gammal, snart dags för service? ;)
 

Wheelie

Cartier
Superfin klocka säger jag !
Och så säger jag behåll med !

Jag äger en timegrapher och visst är jag en självlärd wannabe, men vissa saker kan jag ändå säg...

1, Har klockan legat länge så kan man få lite skumma resultat på TG:n - Det bästa är att låta den gå en vecka så oljorna kan "smörja runt" lite innan man på nytt mäter (såklart med helt uppdraget urverk) då får man oftast helt andra (bättre) resultat.

2, Den har en dokumenterad service från år 2006 - Tja...Jag tycker det (alldeles oavsett amplituden) är dags för en service igen !

3, Den var i övrigt i ett strålande skick, försäljaren erbjöd sig ta tillbaka den utan omsvep OCH det var rätt klocka - Allt detta säger att försäljaren är en good guy och att skicka tillbaka en sådan fin klocka (som faktiskt kräver service i vilket fall efter 11 år) ja det är helt fel i mina ögon.
 

PerS

Omega
Superfin klocka säger jag !
Och så säger jag behåll med !

Jag äger en timegrapher och visst är jag en självlärd wannabe, men vissa saker kan jag ändå säg...

1, Har klockan legat länge så kan man få lite skumma resultat på TG:n - Det bästa är att låta den gå en vecka så oljorna kan "smörja runt" lite innan man på nytt mäter (såklart med helt uppdraget urverk) då får man oftast helt andra (bättre) resultat.

2, Den har en dokumenterad service från år 2006 - Tja...Jag tycker det (alldeles oavsett amplituden) är dags för en service igen !

3, Den var i övrigt i ett strålande skick, försäljaren erbjöd sig ta tillbaka den utan omsvep OCH det var rätt klocka - Allt detta säger att försäljaren är en good guy och att skicka tillbaka en sådan fin klocka (som faktiskt kräver service i vilket fall efter 11 år) ja det är helt fel i mina ögon.
7 månader efter frågan ställdes så har TS nog inte så många val längre ;)
 
Topp