• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Revue-Sport

Psykel

Patek
Fick hem den här lilla godingen idag! Jag är en die hard Seiko-snubbe i vanliga fall, men just en Revue-Sport är nåt jag velat ha länge!
Uppenbart utbytta visare och "länken" är inget vidare kul. Tror inte kronan är original heller, men ser bra ut. Vore dock kul att byta till blånerade visare som matchar subsekunden. Men för 89kr är jag inte så kräsen - den går ju trots allt!
Nån som kan datera den? Serienummer är 123673.
IMG_3965.JPG

IMG_3963.JPG
 

Hr_Proos

Patek
2-Faktor
Fick hem den här lilla godingen idag! Jag är en die hard Seiko-snubbe i vanliga fall, men just en Revue-Sport är nåt jag velat ha länge!
Uppenbart utbytta visare och "länken" är inget vidare kul. Tror inte kronan är original heller, men ser bra ut. Vore dock kul att byta till blånerade visare som matchar subsekunden. Men för 89kr är jag inte så kräsen - den går ju trots allt!
Nån som kan datera den? Serienummer är 123673.
IMG_3965.JPG

IMG_3963.JPG
Tror faktiskt att visarna är original, de ska nog se ut sådär, med de är uppenbart relumeade. Ska kolla på den jag har när jag kommer hem. Är väl 40-tal va? Men kronan är nog bytt, ska vara slät mot boetten om jag minns rätt. Hur som helst så är dessa små trevliga rackare. Bra fångat!
 

Psykel

Patek
Tror faktiskt att visarna är original, de ska nog se ut sådär, med de är uppenbart relumeade. Ska kolla på den jag har när jag kommer hem. Är väl 40-tal va? Men kronan är nog bytt, ska vara slät mot boetten om jag minns rätt. Hur som helst så är dessa små trevliga rackare. Bra fångat!
Tack! Men känns skumt med blånerad subsekund och vanliga stålcentrumvisare. Kronan ser för ny ut, ja. Men som sagt, för 89kr är jag grymt nöjd! Blir dock till att bända loss länken och köpa ett par 16mm-nato!
Och ja, mycket möjligt 40-tal.
 

Hr_Proos

Patek
2-Faktor
Så här ser mitt ex ut. Eller den är inte riktigt min, utan min systers. Vilket förövrigt inte borde få ens komma i närheten av den. Hon har vid ett flertal tillfällen haft den i vatten. :banghead: Dessutom gjort en massa annat dum med den, så nu går inte kronan att dra ut. - Det här kan väl du fixa, ellerhur!? Säger hon bara och ger den till mig. Pust! :bag:
IMG_0106.JPG
 

Psykel

Patek
Så här ser mitt ex ut. Eller den är inte riktigt min, utan min systers. Vilket förövrigt inte borde få ens komma i närheten av den. Hon har vid ett flertal tillfällen haft den i vatten. :banghead: Dessutom gjort en massa annat dum med den, så nu går inte kronan att dra ut. - Det här kan väl du fixa, ellerhur!? Säger hon bara och ger den till mig. Pust! :bag:
IMG_0106.JPG
Urk! Riktigt fin, var den! Skarpa kanter, till skillnad från min! På sikt skulle jag ju gärna skaffa mig en i finare skick.
 

Strindberg

Patek
2-Faktor
Hyfsat skick? ;)
IMG_5491.JPG


Blånerad subsekund, lume i övriga. Den jag köpte den av hade ärvt den efter sin far, som mest hade fickur. Skulle gissa (svårt att vara säker!) att det är originalvisare i och med att klockan i övrigt är i ett sådant skick att jag har svårt att se att visarna skulle varit skadade någon gång.
 

Psykel

Patek
Hyfsat skick? ;)
IMG_5491.JPG


Blånerad subsekund, lume i övriga. Den jag köpte den av hade ärvt den efter sin far, som mest hade fickur. Skulle gissa (svårt att vara säker!) att det är originalvisare i och med att klockan i övrigt är i ett sådant skick att jag har svårt att se att visarna skulle varit skadade någon gång.
Jaysis! Det där var ingen 89-kronorsklocka, inte! Jag är dock partisk till boettformen på min, eller ännu hellre den skarpare boetten på @Hr_Proos klocka!
Har spanat på tidshållningen och kan konstatera på avvikelsen hittills att den tycks gå runt +1-2 min/dygn. Helt okej!
Till helgen ska jag öppna och ta mig en titt. Ska dessutom beställa några natoband när jag fått lön på fredag. Dock sitter länken på ett sånt sätt att den måste bändas upp från det ena bandstiftet. Det bandstift där man fäster den andra änden av länken ser en smula böjt ut, men verkar starkt och borde hålla för ett nato.
 

Psykel

Patek
Jahapp, då vann jag precis min andra Revue-Sport! Denna är ett renoveringsobjekt utan krona, men den kostade som en micropizza! :D
Boetten ser ut att vara i mindre polerat skick än den jag har, och visarna ser trevligt patinerade ut. Kanske flyttar runt lite delar så jag får en fin och fungerande Revue-Sport! :D
 
Topp