• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Revue Thommen. Åsikter? Nån som ägt nån?

Dalomo

Rolex
2-Faktor
Spanar runt efter nåt mer dressat under 10'. Ramlade då över Revue Thommen. Jag vet inte mycket alls om detta märke och undrar om någon annan kanske gör det? Har tidigare spanat på några Oris i samma klass men med mitt senaste köp av en Aquis så hittade jag detta som alternativ då jag gillar variation även av märken. Ser rätt trevliga ut, från schweiz, ETA verk, så rent kattskit kan det ju inte vara. Någon som ägt eller klämt på nån som kan ge lite ris eller ros?



2FyJwIL.jpg




IqhyTHa.jpg




Eller nån som har bättre alternativ? Kanske Hamilton? (kommer dock av oförklarliga skäl inte riktigt överens med detta märke)


LIELrNo.jpg
 

Wollen

Mao
2-Faktor
En Longines kanske?
De har flera modeller i den prisklassen.
http://www.uret.se/longines- heritage-black-dial-leather-maxi-p-1539.html





Sent from my iPhone using Tapatalk
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Kollade även jag på det märket för ett tag sedan, var på jakt efter en äldre alarmklocka, som skulle fungera som findressare. Kikade på en Cricket från 90-talet på Kaplans, som kändes helt ok.

Fick lite info i denna tråd gällande märket...

https://klocksnack.se/index.php?threads/3790/


Blev dock en möglig LeCoultre wrist alarm från 50-talet...

IMG_8421_zpsde529aa9.jpg


/ TF theargonaut "You are not a beautiful and unique snowflake..."
 

carlmartin

Rolex
2-Faktor
Jag har en Hamilton jazzmaster auto chrono och mycket mer pang för pengen är svårt att hitta. Lägger den i samma fack som certina vad gäller finish och kvalitetskänsla. Viewmatic dyker ju upp för under $300 då och då vilket är ett rån imo.
 

Dalomo

Rolex
2-Faktor
Tackar för den lilla infon. Känner inget riktigt ha begär så jag får suga på karamellen lite.
 
Topp