- Pris
- 1500
- Returpolicy
- Yes. Är något fel så självklart.
- Bilder Skickat
- Ja
Dags för denna att gå! Kompetent dykare med egen design. Har varit min badklocka de senaste somrarna, men den har inte varit i plurret i år. Jag köpte den av forummedlem sommaren 2018, som i sin tur köpte den ny 2017. Detta är generation 1 av Odyssea, så 42 mm och problemfritt NH35 under huven. En välskruvad microdykare som på gummi eller läder levererar väldigt mycket klocka för väldigt små pengar. Safir-vridring och applicerade index.
Skicket är bra men det finns naturligtvis spår av användning. Inga repor eller så men den har inte vilat i en låda, orörd. Se foton för egen bedömning.
Specifikationer:
42 mm utan krona
20 mm lug width
200 meter WR (inte tryckt men inte heller öppnad. Jag har badat med den utan problem många, många gånger. Lämnar dock ingen garanti på WR)
Double domed safirglas
Safirbezelinlägg
Seiko NH35A
Klockan kommer med tre band och sin länk. Det första bandet är ett Richard LeGrand gummi/silikonband. Överraskande bra och det passar stilmässigt klockan bäst av alla band i paketet. Det är långt, ganska tjockt och väldigt mjukt. Det har definitivt spår av användning då det är det bandet jag använt mest till klockan, särskilt i vatten. Det andra bandet är ett Richard LeGrand sailcloth som inte använts av mig då det är för tunt. Det har spår av användning på hållarna. Det tredje bandet är ett CNS läder och det passar klockan jättebra. Helt rätt brun nyans till den mörkblå färgen som klockan har. Klockan kommer även med en länk som jag aldrig använt. Den är hel och passar klockans stil men jag är sjukt petig när det kommer till länkar så den här användes aldrig. Länken har borstats av tidigare ägare för att bättre passa klockan. Kan behöva förbättras om man är petig och vill använda den. Gott om länkbitar så den ska nog passa även kralliga skogshuggararmar.
Klockan kommer i sin låda, som inte är i bästa skick. Inredningen som förmodligen var monterad med hobbylim har lossnat på något ställe och kudden limmades med samma lim så… ja. ingen katastrof men förvänta er inte en Omega-trälåda bara. Inget cert eller liknande. Jag fick inget när jag köpte den men garantin har gått ut för två år sedan ändå
1500:- inklusive frakt så är den din. Lägre än så går jag inte utan då får den stanna
Skicket är bra men det finns naturligtvis spår av användning. Inga repor eller så men den har inte vilat i en låda, orörd. Se foton för egen bedömning.
Specifikationer:
42 mm utan krona
20 mm lug width
200 meter WR (inte tryckt men inte heller öppnad. Jag har badat med den utan problem många, många gånger. Lämnar dock ingen garanti på WR)
Double domed safirglas
Safirbezelinlägg
Seiko NH35A
Klockan kommer med tre band och sin länk. Det första bandet är ett Richard LeGrand gummi/silikonband. Överraskande bra och det passar stilmässigt klockan bäst av alla band i paketet. Det är långt, ganska tjockt och väldigt mjukt. Det har definitivt spår av användning då det är det bandet jag använt mest till klockan, särskilt i vatten. Det andra bandet är ett Richard LeGrand sailcloth som inte använts av mig då det är för tunt. Det har spår av användning på hållarna. Det tredje bandet är ett CNS läder och det passar klockan jättebra. Helt rätt brun nyans till den mörkblå färgen som klockan har. Klockan kommer även med en länk som jag aldrig använt. Den är hel och passar klockans stil men jag är sjukt petig när det kommer till länkar så den här användes aldrig. Länken har borstats av tidigare ägare för att bättre passa klockan. Kan behöva förbättras om man är petig och vill använda den. Gott om länkbitar så den ska nog passa även kralliga skogshuggararmar.
Klockan kommer i sin låda, som inte är i bästa skick. Inredningen som förmodligen var monterad med hobbylim har lossnat på något ställe och kudden limmades med samma lim så… ja. ingen katastrof men förvänta er inte en Omega-trälåda bara. Inget cert eller liknande. Jag fick inget när jag köpte den men garantin har gått ut för två år sedan ändå
1500:- inklusive frakt så är den din. Lägre än så går jag inte utan då får den stanna