• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Richard Mille - tråden för oss som förstår

Birkhel

Rolex
2-Faktor
Hur ligger priserna på att serva dessa klockor? Känns som att det inte är gratis. Å andra sidan, har man råd att köpa en så har man förmodligen pengarna till att sköta om den. Grymma klockor oavsett.
 

TompaC

Rolex
2-Faktor
Hur ligger priserna på att serva dessa klockor? Känns som att det inte är gratis. Å andra sidan, har man råd att köpa en så har man förmodligen pengarna till att sköta om den. Grymma klockor oavsett.
IMG_7033.PNG

Priser från deras hemsida!
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Bästa tråden på länge! :)

Fullkomligt ÄLSKAR Mille och skulle jag en dag sitta på ett par miljoner som inte behövs så slår jag till.
Tills dess får jag nöja mig med min SOBB som är så nära min ekonomi låter mig komma en RM.

Just nu är RM 35-01 Rafa favoriten.
 

MånsT

Rolex
Den här gillar jag minst av alla jag testat
Tycker Deras ”traditonella” utseende lockar mer
00FFC661-702D-4140-88D0-4D110E0C36B9.jpeg
Tonneau-formen är ju synonym med RM men 63-01 är faktiskt rätt tilltalande. Kallas Dizzy Hands eftersom man med en knapptryckning kan få siffrorna och timvisaren att rotera individuellt oberoende av aktuell tid, till sist går det inte att avläsa korrekt tid. Väldigt användbart :p

AA71498B-4004-4A75-8D21-2A6E5C67A8AA.jpeg
 

Hexagon

KS Picasso
2-Faktor
Tonneau-formen är ju synonym med RM men 63-01 är faktiskt rätt tilltalande. Kallas Dizzy Hands eftersom man med en knapptryckning kan få siffrorna och timvisaren att rotera individuellt oberoende av aktuell tid, till sist går det inte att avläsa korrekt tid. Väldigt användbart :p

AA71498B-4004-4A75-8D21-2A6E5C67A8AA.jpeg
Aldrig sett, var ju faktiskt ganska snygg. För att vara en rund RM är den typ skitsnygg haha.
 

Hexagon

KS Picasso
2-Faktor
Kan vara så, har varit nära ett par gånger men aldrig slagit till....än.
Det kommer!
Bästa tråden på länge! :)

Fullkomligt ÄLSKAR Mille och skulle jag en dag sitta på ett par miljoner som inte behövs så slår jag till.
Tills dess får jag nöja mig med min SOBB som är så nära min ekonomi låter mig komma en RM.

Just nu är RM 35-01 Rafa favoriten.
Borde ju pingat dig med, minns ju nu att du gillar RM! Sobben agerar väl bra substitut sålänge!
 

OskarK

Vacheron
2-Faktor
Icket att förglömma är ju 19-02.
Absolut inte på topplistan över vad jag hade velat ha rent utseendemässigt egentligen. Även om det är kul med is. Tourbillion inbyggd i en blomma som öppnar sig med hjälp av ett knapptryck på vänster sida utan boetten. Har en video någonstans där de förklarar vilket jävla jobb det var att lyckas med det. Allt är såklart handmålat.

Är rätt säker på att även richardmille-hatare hade velat kika på den om den fanns med på en gtg.

image.jpeg
image.jpeg


EDIT:
Helt stört.

Löjligt bra! Hade inte tackat nej till att få klämma lite.
 

Rojalisten

Panerai
Icket att förglömma är ju 19-02.
Absolut inte på topplistan över vad jag hade velat ha rent utseendemässigt egentligen. Även om det är kul med is. Tourbillion inbyggd i en blomma som öppnar sig med hjälp av ett knapptryck på vänster sida utan boetten. Har en video någonstans där de förklarar vilket jävla jobb det var att lyckas med det. Allt är såklart handmålat.

Är rätt säker på att även richardmille-hatare hade velat kika på den om den fanns med på en gtg.

image.jpeg
image.jpeg


EDIT:
Helt stört.

Okej, den där var helt jävla galen!
 
Topp