• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Richard Mille - tråden för oss som förstår

Hexagon

KS Picasso
2-Faktor
Kikat lite på märket men inte insatt.
(Ber om ursäkt om nedan redan avhandlats, orkade inte plöja alla sidor)
Finns det en AD i Sverige där man kan testa IRL?
Hur står sig andrahandsvärdet över tid mot listpris?
Är teknik, material och design värt priset?
Nej! De säljer endast i egna butiker. Dvs London är närmst tror jag?
Sen finns det ju hos gråhandlare närmre än så..

Många utav deras modeller är såpass limiterade att de ökar rätt friskt efter de sålts första gången. Finns säkert endel modeller (kanske framför allt vissa runda?) som inte håller värdet riktigt lika bra kanske.

De har ju enastående teknik och material, men på något sätt är det ju fortfarande svårmotiverat att en klocka ska kosta en miljon typ. Men visst, hade jag haft pengar så hade jag köpt en, dvs jag hade nog tyckt att de var värda sitt pris så att säga.
 

Oew

Rolex
Nej! De säljer endast i egna butiker. Dvs London är närmst tror jag?
Sen finns det ju hos gråhandlare närmre än så..

Många utav deras modeller är såpass limiterade att de ökar rätt friskt efter de sålts första gången. Finns säkert endel modeller (kanske framför allt vissa runda?) som inte håller värdet riktigt lika bra kanske.

De har ju enastående teknik och material, men på något sätt är det ju fortfarande svårmotiverat att en klocka ska kosta en miljon typ. Men visst, hade jag haft pengar så hade jag köpt en, dvs jag hade nog tyckt att de var värda sitt pris så att säga.
De har AD's också, sen så verkar du successivt minska på dessa till fördel för boutiques, men de har fortfarande ett gäng ADs
 

Hexagon

KS Picasso
2-Faktor
De har AD's också, sen så verkar du successivt minska på dessa till fördel för boutiques, men de har fortfarande ett gäng ADs
Ja jo några finns ju kvar, men om jag fattade det rätt så ska typ alla bort tillslut? Oavsett så är det väl London som är närmst bortsett från gråhandlare va?
 

Trulli

Cartier
Några bilder när jag testade några olika RM

IMG_3033_zps1735b9af.jpg


IMG_3031_zps1628963e.jpg


IMG_3042_zps61dc42c1.jpg


86357A5B-8483-4F9C-A032-06B26054259A_zpsnklwo9nw.jpg


6998EFDC-9116-4226-8218-6EE291B5C3EF_zpsn2xhbi6h.jpg


3585C111-5C31-4173-9C2B-A36C4FFCDD0F_zpsg4duvedg.jpg


747263F2-9882-4BE2-926F-03F7BEAB8C93_zpsniv4nqvk.jpg


D0B9C76D-ABCA-41C9-83BE-F6C6E2BC81F5_zps4byi1wcg.jpg


9C762E14-AA65-4ECA-BD16-51B1E9E1B7FA_zpsdfyw35id.jpg
 

Gold

Panerai
2-Faktor
Tog en sväng förbi Kempinski och mulitbrandbutiken som ligger i anslutning till hotellet.
IMG_0061.jpg

RM067-01 i titan
IMG_0062.jpg

Riktigt tunn för att vara automatisk RM
IMG_0065.jpg

RM038-01 med g-sensor
Fantistiskt djup i verket och finishen på tourbillon-bryggan var riktigt bra!
 

Gold

Panerai
2-Faktor
Butiken är förövrigt sjukt kul och intressant! Förutom RM så säljer de Ressence, Arkivia, Jacob&Co samt Laurent Ferrier bland annat. Helt klart värt ett besök om man har lite tid att döda i Geneve
 

Hexagon

KS Picasso
2-Faktor
Tog en sväng förbi Kempinski och mulitbrandbutiken som ligger i anslutning till hotellet.
IMG_0061.jpg

RM067-01 i titan
IMG_0062.jpg

Riktigt tunn för att vara automatisk RM
IMG_0065.jpg

RM038-01 med g-sensor
Fantistiskt djup i verket och finishen på tourbillon-bryggan var riktigt bra!
Vet inte riktigt vad jag skulle med G-sensor till, men fan va jag gillar caset på 38-01. Kul att du provade lite när du var där! Avis!!
 

thny

Omega
2-Faktor
067-01 bar inte större än min 5712 så den sitter riktigt fint
Har följt tråden lite och kan konstatera att jag blir mer och mer intresserad av RM :) Jag har inte varit en fan pga storleken men RM067 känns som den kan funka! Några andra reflektioner över den modellen? Lite instegsmodell har jag förstått så det kanske är RMs första steg mot en bredare marknad?
 

Gold

Panerai
2-Faktor
Har följt tråden lite och kan konstatera att jag blir mer och mer intresserad av RM :) Jag har inte varit en fan pga storleken men RM067 känns som den kan funka! Några andra reflektioner över den modellen? Lite instegsmodell har jag förstått så det kanske är RMs första steg mot en bredare marknad?

Nog kan man klassa det lite som en instegsmodell för RM men de har historiskt sett haft en del sådana. Exempel är RM010, RM029 men skulle även klassa Rm035 och 055 till dessa bland annat.
 

thny

Omega
2-Faktor
Nog kan man klassa det lite som en instegsmodell för RM men de har historiskt sett haft en del sådana. Exempel är RM010, RM029 men skulle även klassa Rm035 och 055 till dessa bland annat.
Precis, men jag tänkte också på det att RM067 med tanke på storleken kanske tilltalar en bredare marknad och därmed kanske också kommer att bli lite "vanligare" och få fler intresserade i RM (vilket såklart är roligt).
 

Oew

Rolex
Precis, men jag tänkte också på det att RM067 med tanke på storleken kanske tilltalar en bredare marknad och därmed kanske också kommer att bli lite "vanligare" och få fler intresserade i RM (vilket såklart är roligt).
Vet inte hur bred publik det kan bli på en klocka för 1m :D
Jäkligt snygg dock!
 

LéKrâk

Omega
2-Faktor
Kikat lite på märket men inte insatt.
(Ber om ursäkt om nedan redan avhandlats, orkade inte plöja alla sidor)
Finns det en AD i Sverige där man kan testa IRL?
Hur står sig andrahandsvärdet över tid mot listpris?
Är teknik, material och design värt priset?

Inte AD men Luxurywatches har en RM035 som man kanske får prova om man är skitsnäll :)
 
Topp