• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Richard Mille - tråden för oss som förstår

Hexagon

KS Picasso
2-Faktor
Ja precis, det finns ju några gamla trådar med folk som vill ha hjälp att förstå Richard Mille, eller som undrar vem fan som vill ha en.
MEN! Jag vet ju en handfull skara personer på det här forumet som förstår och som tycker att RM är intressant och tufft.
Såvitt jag vet så är det ingen som äger en dock? Så jag tänkte vi kunde ha en liten onödig diskussionsdel här som vi kan sitta och drömma i.
Det finns ju faktiskt väldigt många spännande aspekter, urverken inte minst.

I min närmsta klockkrets börjar nog de flesta förutom @Tomas Eriksson ruttna på pratet om dessa LegoDuplo-liknande plastklockor.
-Så lets go, ingenting behöver vara viktigt. Posta bara bilder eller vad fan som helst, för att stilla mitt (och andras) RMbegär.
Vilken är din favoritreferens?

Alla är välkomna, förutom alla ni som har något negativt att säga. Er kan jag starkt rekommendera den 64sidor långa explorer1-tråden.

PING: @Tomas Eriksson @Gold @Oscaro @Echo Delta och kanske @Aquaracer2 ?
 
Senast ändrad:

MånsT

Rolex
Älskar motorsport och avancerad teknik överlag så har lite av den anledningen alltid haft en soft spot för Richard Mille. Löjliga priser så klart men vadå, då? Två tuffa exemplar: RM035 Rafa Nadal och RM011 Felipe Massa.

B520815E-00EF-4880-85C5-3FFD7446ADE2.jpeg

74EBAF2B-4417-4DD7-8008-8D48BBD52B35.jpeg
 

Hexagon

KS Picasso
2-Faktor
Älskar motorsport och avancerad teknik överlag så har lite av den anledningen alltid haft en soft spot för Richard Mille. Löjliga priser så klart men vadå, då? Två tuffa exemplar: RM035 Rafa Nadal och RM011 Felipe Massa.

B520815E-00EF-4880-85C5-3FFD7446ADE2.jpeg

74EBAF2B-4417-4DD7-8008-8D48BBD52B35.jpeg
Bra första svar!! Kul! 035 är väldigt fin, måste väl räknas som en "klassisk" referens. Finns några roliga varianter på den som verkar otroligt schyssta.
 

Isodor

Audemars
Sålde inte Nymans RM förut? Hittar den inte längre på deras hemsida.

Märket känns för mig starkt förknippat med sport. Hur många klockor har de satt på sportprofiler? Känns som man sett ca 10-15 dedikerade klockor..

Häftiga i materialval, men många känns rätt stora i size. Fanns någon som var lite mer sansad som jag glömt bort ref på.
 

Hexagon

KS Picasso
2-Faktor
Sålde inte Nymans RM förut? Hittar den inte längre på deras hemsida.

Märket känns för mig starkt förknippat med sport. Hur många klockor har de satt på sportprofiler? Känns som man sett ca 10-15 dedikerade klockor..

Häftiga i materialval, men många känns rätt stora i size. Fanns någon som var lite mer sansad som jag glömt bort ref på.
Jo det gjorde de. Men numera säljer RM endast sina klockor i sina egna butiker om jag förstått det rätt.
 

Aquaracer2

Ingamay
2-Faktor
Återkommer med en rant när jag druckit mig i form. Min erfarenhet av Richard Mille sträcker sig från att ha hanterat ett drygt 20-tal till att krängt dem när jag var på Luxury Watches. Min åsikt kring RM är starkt positiv. Från att ha sett dem vara osäljbara på auktioner till att få hype och komma tillbaka starkt.

Återkommer.
 

MånsT

Rolex
Ytterligare något jag gillar starkt med RM är att ambassadörerna bär klockorna under tiden de utövar sina sporter; Nadal, Massa, Grosjean, Blake, Loeb osv. Jämför med t ex Rolex och IWC som Roger Federer och Lewis Hamilton tar på sig när de är klara.
 

Hexagon

KS Picasso
2-Faktor
Klara favoriten hos RM
image.png
Kongo är tuff. Lär väl vara omöjlig att få tag i en? Om inte annat omöjligt att betala för. Vad kostar dom? 6 miljoner typ?
 

Hexagon

KS Picasso
2-Faktor
Icket att förglömma är ju 19-02.
Absolut inte på topplistan över vad jag hade velat ha rent utseendemässigt egentligen. Även om det är kul med is. Tourbillion inbyggd i en blomma som öppnar sig med hjälp av ett knapptryck på vänster sida utan boetten. Har en video någonstans där de förklarar vilket jävla jobb det var att lyckas med det. Allt är såklart handmålat.

Är rätt säker på att även richardmille-hatare hade velat kika på den om den fanns med på en gtg.

image.jpeg
image.jpeg


EDIT:
Helt stört.
 
Senast ändrad:

Oew

Rolex
Jag älskar RM och kommer nån gång köpa en. Priserna börjar bli lite väl galna dock, har för mig att de nya 055 listar 160k$ mot för 100k när de kom.
Gillar de flesta modellerna, och även 011-03 även om jag har lite för liten handled för den. Men en RM 035 på ljusblått gummi tackar jag inte nej till! Kan även ta en vit 055 för sandhamnskvällarna :cigar:
IMG_4939.JPG
 

Hexagon

KS Picasso
2-Faktor
Bara klämt på en
IMG_1152.JPG


Men gillar RM. Coolt och onödigt dyrt.
055 Bubba Watson är en av mina favoriter

IMG_1296.PNG
055 är ju en av de cleanaste klockorna som lämnat Rmfabriken. "Rimligt" pris för den också (om man pratar richardmille-mått dvs.) även om priserna verkar gått upp en aning senaste åren som allt annat.
 

Hexagon

KS Picasso
2-Faktor
Om man kunde gå tillbaka i tiden hade ju den här varit ett ok köp, även om det är en av de tråkigaste RM.
Screen Shot 2017-10-16 at 16.42.11.png
Gillar oftast inte deras plåtvarianter (guld stål osv) med siffrorna på "tavlan" men för 153k hade man ju absolut övervägt att klippa en.
Idag kostar dom väl det dubbla?
 
Topp