• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Richard Mille

carlanton

Audemars
Patek och AP i all ära, men min absoluta favorittillverkare är Richard Mille. Retrofuturistisk design, exklusiva material, genialiska urverk och märkliga komplikationer.

Framförallt gillar jag grundmodellen RM05. Med ett lägsta pris på 235 000 på Chrono24 är den självklart ouppnålig, vilket ju också är lite av poängen.

image.jpg


Även om tennis är den i särklass värsta sporten jag vet älskar jag Rafael Nadals signaturmodell, som förutom att ha en tourbillonkomplikation också är väldigt stöttålig. Lite som en primitiv G-shock men med samma prislapp som en mindre bostadsrätt innanför tullarna

image.jpg


Finns det någon på forumet som faktiskt ägt en RM? Antar att de inte är tillräckligt "stilrena" för den breda massan...
 

Portofino

Panerai
Big fan av RM! Av nyfikenhet frågade jag på Nymans hur många RM de klämmer iväg om året och fick svaret omkring 6 st om året.
 

easy rider

Brüno
2-Faktor
Så jäkla tuffa ur, verkligen on the edge! Skulle kunna tänka mig flera av deras modeller, som skön sportklocka. De har väl en klocka helt gjord i safir, samt världens lättaste armbandsur som väger in på 20 gram någonting.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Nja, urverken är inte så fantastiska, iaf inte i alla. Det är ju inte inhouse vad jag förstått. Någon som kan fylla i? Dock gillar jag RM för vad det är, överprisat high tech.
 

carlanton

Audemars
Nja, urverken är inte så fantastiska, iaf inte i alla. Det är ju inte inhouse vad jag förstått. Någon som kan fylla i? Dock gillar jag RM för vad det är, överprisat high tech.

Stämmer:

"Richard Mille does not make his own movements. However, he uses suppliers who do make them to his specifications. APRP makes Richard Mille’s most complicated, sophisticated and innovative movements in conjunction with Mille and his team. APRP manufactures the components and assembles them into movements. Vaucher supplies all of Richard Mille’s automatic movements except for the 007 references based on the Vaucher base caliber, but customized for Mille’s use."
 
D

Deleted member 1265

Guest
Till priset av en g-shock, hade jag garanterat köpt en!
Något säger mig utan bättre kunskap att rm kommer bli en fluga med kass andrahandsvärde!
 

Målarn

The Steak
Patek och AP i all ära, men min absoluta favorittillverkare är Richard Mille. Retrofuturistisk design, exklusiva material, genialiska urverk och märkliga komplikationer.

Framförallt gillar jag grundmodellen RM05. Med ett lägsta pris på 235 000 på Chrono24 är den självklart ouppnålig, vilket ju också är lite av poängen.

image.jpg

Den där är Snygg som fan, har kollat på den där annonsen säkert mer än 50ggr hahah...
Men vad fan är det för skinnband på den??? Ser förjävlig ut och är den Original till klockan ?!?!
 

carlanton

Audemars
Den där är Snygg som fan, har kollat på den där annonsen säkert mer än 50ggr hahah...
Men vad fan är det för skinnband på den??? Ser förjävlig ut och är den Original till klockan ?!?!

Vet ej, men läderbandet verkar vara samma som på RM010 (som så vitt jag kan se är samma som RM05).

image.jpg


Men en 20-årig asiatballer i min instagramfeed har en RM010 på det klassiska gummit:

image.jpg
 
Topp