Har varit på Norgeturne hela veckan så jag har anammat våra bröders tungomål..
Eller inte helt kanske..;-)
Men efter nästan en hel vecka i vårt västra grannland så vill jag bara säga en sak… Eller det blir flera saker men en ”poäng”.. Är ni med?
Ni (vi) som gnällt på elpriser och räntechocker… Det är ju rena rama sparpaketet jämfört med att käka en halvsunkig middag varje kväll i Oslo. Fy saaaatan vad dyrt det är! Vill man dessutom ha en pilsner eller två så längtar man genast efter elfakturan för januari…
Det enda man saknar från att vara ute på resa är hotellfrulle… Ingen jävel som går upp i ottan och fixar äggröra och perfekt bacon till en här hemma…:-/
Nåja, Norgeresan inspirerade mig till dagens klockval. Ni som läst mina trådar ett tag kanske minns att jag bytte till mig denna Glashütte från just Norge.
Bytte faktisk med en annan Glashütte, han fick en Sixties och jag en Seventies. Denna har stannat länge![Red heart :heart: ❤️](https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/8.0/png/unicode/64/2764.png)
Ha en härlig helg mina vänner!!
Till tops bestefar!!!
Ps: Guldstjärna till den som minns varifrån den repliken kommer?…
Eller inte helt kanske..;-)
Men efter nästan en hel vecka i vårt västra grannland så vill jag bara säga en sak… Eller det blir flera saker men en ”poäng”.. Är ni med?
Ni (vi) som gnällt på elpriser och räntechocker… Det är ju rena rama sparpaketet jämfört med att käka en halvsunkig middag varje kväll i Oslo. Fy saaaatan vad dyrt det är! Vill man dessutom ha en pilsner eller två så längtar man genast efter elfakturan för januari…
Det enda man saknar från att vara ute på resa är hotellfrulle… Ingen jävel som går upp i ottan och fixar äggröra och perfekt bacon till en här hemma…:-/
Nåja, Norgeresan inspirerade mig till dagens klockval. Ni som läst mina trådar ett tag kanske minns att jag bytte till mig denna Glashütte från just Norge.
Bytte faktisk med en annan Glashütte, han fick en Sixties och jag en Seventies. Denna har stannat länge
![Red heart :heart: ❤️](https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/8.0/png/unicode/64/2764.png)
Ha en härlig helg mina vänner!!
Till tops bestefar!!!
Ps: Guldstjärna till den som minns varifrån den repliken kommer?…