• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

RicVin’s FREDAGSTRÅD™️ 11/6 ”Gummi på sommaren…Det är ju sen gammalt...”

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Men heeeelt ärligt… Är det så jäkla mysigt??
Det är ju som att bära klockvärldens Foppatofflor! Inget ont om dem egentligen. Men knata runt barfota i såna mitt i sommarvärmen skulle ju inte vara helt kul. Varken för en själv eller för omgivningen… Faktum är att jag nog bara har 2 klockor jag gillar att bära på gummi.
PO chronografen och Landsort… PO:n är makalöst bra på gummi. Har både svart och orange. Det svarta använder jag… Aldrig!!! SJÄLVKLART ska den vara på orange gummi!! Pannan är ju magisk på det gröna Paneraigummit. Men är den bekväm?! Njae.. Antingen måste man spänna så hårt att man ser Officine Panerai på armen efter man tagit av sig klockan. Eller så halkar den runt likt bara fötter i ovan nämnda toffla… Dweller och Expy II:an är ju helt perfekta på oysterlänken så inget gummi för dem..
Men denna då?…
08B235D7-980A-4534-9FC5-1BB234947863.jpeg

Jodå! Har 3 olika gummistraps till Bratten.
Detta gillar jag helt klart bäst!! Men är det lika bra som PO gummit? Nope..:-( Kanske är viklåset på Omegan som är grejen….
Nåja! Nu tar vi fredag!!
Ta hand om er därute!!
Imorrn blire vaccin!!

Trevlig helg KS muppar
Jag har otaliga band till denna men det är oftas typ 3 jag använder. Militär var ordet sa Bill!
Fick sprutan i onsdags och planerar att lämna landet redan på måndag för att få AC i hettan.
0F4E484A-EBC8-457D-B59D-7145F41E51E6.jpeg

Passar som vanligt på att önska en trevlig helg till mina vårdare @RicVin och Dr @Denke vänner, troll, sökmotorer och lilla smurfan!

5F871CB0-E927-45D3-BC99-780869D9B950.jpeg

Godmorgon @RicVin och övriga klocksnackare och tänk det är fredag igen. För bara för 144 år sedan skulle vi även förutom vilken dag det var även hålla reda på 4 tider.Lokal soltid, järnvägstid (Göteborgstid) telegraftid och navigationstid.Alltså skulle man ha en klocka som visade fyra tider samtidigt, eller fyra stycken på/med sig. Det var tur att man 1878 genomförde den stora tidsreformen då en enda, gemensam tid infördes i Sverige. Då valdes lokal soltid från trakterna kring Örebro som alla skulle utgå ifrån, vilket var en kompromiss! (Slå er för bröstet kära Örebroare).
Ja, så det kunde vara förr. Ha nu en trevlig helg. Ni behöver inte komma i tid utan bara vara, vila upp Er men glöm inte bort Era nära och kära. Ha,re//🦊

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp