• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

RicVin’s FREDAGSTRÅD™️ 11/9 “ Eller 9/11 kanske passar bättre idag...”

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
De flesta av oss, i alla fall vi som har åldern inne minns nog precis var man var på eftermiddagen den 11/9 för 19 år sedan.
Jag var själv på väg med familjen för att besöka min mor som var husvakt och hundvakt åt min farbror. Det blev ett konstigt besök med både TV och radio igång för att följa den massiva rapporteringen.
Vet inte hur många gånger man sett bilderna på planen som far in i byggnaderna och när tornen senare rasar ihop...
En av mina äldsta vänner bodde vid tidpunkten i New York. Han arbetade på ett bolag som tillverkade skyddsutrustning av olika slag. Dagen då terrordådet hände skulle han varit på besök hos Port Authority som hade kontor i ett av husen, eller om det var precis intill...
Men besöket blev inställt dagen innan. Just då blev han säkert förbannad för ett uppskjutet möte. Men undrar hur många gånger han tänkt på detta genom åren.....
New York blev aldrig sig likt igen...
B2E4982B-92CE-4A53-BD80-17530E6215CC.jpeg

Tror inte världen heller blivit sig riktigt lik igen efter den 11/9 2001.

Jag är nog inte heller mig lik?!? Andra fredagen i rad som jag kör ett träningspass på morgonen... Vad fan är det som händer?!?
287E7452-4401-49AF-AEBD-9C80661F6A0F.jpeg

Ta hand om varandra!!
 
Senast ändrad:

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Börjar dra ihop sig i vedboa, idag ska vi börja måla tak och golvlister, även salningarna ska målas. Dörren har redan fått fem vändor färg, så den är snart klar, det sista som ska göras är att lacka golvet tre vändor, men det får vänta tills nästa vecka...

3-jpg.1547885

dsc_9339-jpg.1554476


fredgstråden1.JPG
 
Senast ändrad:

EssexX

Panerai
2-Faktor
9/11 minns man onekligen. Etsat sig fast starkare än de flesta andra ”världshändelser”. Själv satt jag tillsammans med ytterligare en nyanställd på ett företag där uppdragen sinat under en tid och vi var i princip sysslolösa. Därför uppehöll vi oss i ett fikarum där TVn stod på och såg livesändningen över varsin kopp kaffe. Jag misstänker att kaffet kallnade då det fasansfulla utspelade sig framför våra ögon. Några veckor senare blev vi uppsagda från företaget pga av arbetsbrist, och konkursen kom mindre än ett halvår därefter. Det hade dock inget med terrorhändelserna att göra.
Trevlig helg nu och må väl @RicVin och alla andra!
330CC187-66A4-441B-B0BC-1E80E8F7A92C.jpeg
 
Senast ändrad:

Clark Kent

Patek
2-Faktor
God morgon KS och hoppas att alla får en trevlig fredag :)

Jag minns att jag stod på fyrans buss och var vid Fridhemsplan när mamma ringde och berättade. Känns fortfarande overkligt när man tittar på bilder och filmklipp. Har tyvärr varken varit där innan eller efteråt, men det är en återkommande dröm.

Man vet förresten att sommaren är slut när det är vantar på inomhus.

IMG_20200911_071404.jpg
 

Nissenutz

Patek
2-Faktor
Som sagt, datumet är ju förknippat med massa skit. Inte att glömma Anna Lindh heller.
Allting rätt länge sen men ändå tänkvärt.

Jag gick i mellanstadiet när detta skedde och kommer ihåg att jag inte riktigt förstod varför alla kanaler på TV helt plötsligt bröt sina sändningar och det blev nyheter. Men det blev ju ganska tydlig sen.

Hade inte varit i New York innan men har sett hålet som finns idag. Märklig känsla när man går runt där och tittar.
IMG_20200911_071802-01.jpeg

Men nu får vi försöka få det till en trevlig fredag iaf! Ha det gott klocksnackare :)
 
Senast ändrad:

Curler2 🥌

Vacheron
Pledge Member
Tiden går, klart man tänker på WTC ibland. Man ser dem ju emellanåt som vinjetter, i filmer och TV-serier. Och man tänker, ja där står de. Då vet att det inte är dagsfärskt i rutan. Som när man ser folksamlingar i rutan, sådär som folk höll på före Covidden.
Små och stora händelser... Idag blir det möte med advokaten för att på allvar få styr på mors dödsbo.
Glad fredag på er, KS-are!
PSX_20200615_070221.jpg
 
Senast ändrad:
Topp