• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

RicVin’s FREDAGSTRÅD™️ 12/7 by Sistakvarten

Sistakvarten

Rolex
2-Faktor
Då var det min tur att få vikariera för vår Fredagskung @RicVin! En ära och ett åtagande jag ska försöka att förvalta väl:)


Vart ska man börja?

Cancer, denna helvetes sjukdom som sprider sig som en löpeld över vår värld, jag har själv förlorat min Morfar och Morbror till sjukdomen men istället för att prata om det som slutat fel så vill jag lyfta fram en roligare historia.


När jag för 9år sedan träffade min nuvarande fru så hade min svärmor bröstcancer och genomgick strålningsbehandling och starka mediciner. Stålgrått stubbigt hår under peruken, matt blick och nedstämd.

Nu mina vänner (till stor del för att människor som oss på ks som donerar en slant när vi har möjlighet som kan driva fram forskningen mm) så springer hon omkring här på stranden med stort hårsvall och busar och leker och är den piggaste, gladaste och bästa mormor jag kunnat önska mig till min dotter!:heart:

Så min önskan är att fortsätt, varje bidrag gör skillnad..



Denna Fredagstråd startas från Grekland och Rhodos närmare bestämt, jag hade tänkt att skriva något kul om Grekland och ta lite sköna grekinspirerade bilder men när man reser med en 2åring så blir det inte mycket upptäckande av ön, däremot EN JÄVLA MASSA LOLLO & BERNIE!!! Är det inte att dom springer runt och ska kramas vid poolen så är det Lollo & Bernie kläder/gosedjur/glassar/handdukar ja allt skit man kan tänka sig överallt. Och för att inte tala om den gräsliga sången som man hör 74926900032100000 ggr om dagen.


Men vad gör väl det bara allas våra barn får må bra och vara friska:)

D3AE73E7-C84D-4ED8-ACF3-BE2D4390F70B.jpeg
4CBC6926-BA83-4F99-96A2-8897C045DFDC.jpeg
4D31EE9A-D49D-400A-9393-9035549AECFC.jpeg


Dagens klocka är en solkrämskletig Explorer som klarar av det här hårda livet på semestern med bravur:)


Trevlig Fredag kamrater!!
 
Senast ändrad:

TheTaleTeller

Vacheron
Friends Of KS
2-Faktor
91162584-E03A-42D1-B77F-6D07F330C9F2.jpeg


Jag önskar er alla en härlig fredag och fantastisk kommande helg med lite fredagsguld!

Vilken glädje när historierna tar vändningen som för dotterns mormor, vilken lycka det skall vara idag på stranden!

När man upplevt Cancer som de flesta har gjort det, med tråkiga slut på historierna så kan man inte annat än å förundras dagligen över alla fantastiska människor här som bidrar och främjar forskningen. Budgivningen om fredagstrådarna var helt fantastisk och det är synnerligen folk som er @Sistakvarten @RicVin mfl som gör skillnaden.

Tack för det! :heart:
 
Senast ändrad:

TerryTee

Audemars
2-Faktor
Nära semester nu:D trevlig fredag gott folk!

EDIT: Efter att ha läst trådstarten så kändes min stundande semester jäkligt oväsentlig. Jag kommer därför skicka ett bidrag till BCF när jag checkar ut från jobbet för dagen och hoppas att alla barn, inklusive min egna älskade lilla dotter, får leva långa härliga liv och allt som hör de till! :heart:
IMG_20190712_081913.jpg
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Härlig trådstart!!!!

Kör på Italien tema idag. Ska på Italienskt party idag.
Skor köpta i Florens, skjorta från Amalfi, gottalukt från aqua di Parma och såklart Aperol. Pannan kommer givetvis få ett Ponte Vecchio strap till kvällen..;-)

Ha det gott mina vänner!!
 
Topp