• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

RicVin’s FREDAGSTRÅD™️ 16/4 “ÄNTLIGEN!!”

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Det var säkert en och annan av er som följde @ERIKSON URHANDEL trevliga AW hos @Sjöö Sandström igår som utbrast ÄNTLIGEN!!!
Kanske i bästa Fylking stil, när de släppte den efterlängtade nyheten att Landsort kommer tillbaka!!
Det hintades ju rätt rejält från start med både kommentarer och Landsorts lager i flaskorna.
BE83484C-D3D9-463E-8A5A-6FF0E78E4A01.jpeg

Kommer tillbaka är väl kanske egentligen fel ord. Det blir ju en efterföljare men troligen blir den rätt annorlunda än den här skönheten.
8F12C1CD-95D4-4EB3-8308-430FD8F8E9F7.jpeg

Vi hörde ju i alla fall att bandinfästningen blir samma så arvet borde bli tydligt. Men helt ärligt. Varför ska man ändra på något som redan är toppen?..
C34CACDF-ECC3-4283-AB11-687C3040E5EE.jpeg

Eller det skulle ju faktiskt komma 2 Landsort... En limiterad i 100 ex för att fira 10 årsjubileum och en ”riktig” i olimiterad upplaga.
Ska vara rädd om min ögonsten. Får väl räkna denna som en del i min pensionsförsäkring nu. Självklart kommer värdet på denna skjuta i höjden likt vad som händer Rolex, AP eller Patek klockor när det introduceras nya varianter!! Allt annat vore ju befängt! KATCHING!! Liksom!!
Även om evenemanget igår var trevligt så saknar man ”the real deal”!! Eriksons AWs , Mini Basel mm.
Jag ser ju helt klart fram emot ett sjujävla lanseringsparty för den nya Landsort!! Likt det för Royal Capital...
Det var en helt magisk kväll. Båttur med bubbel, fördrink på taket i kvällssolen med jetplan svischande över trädtopparna. Härlig underhållning,käk och trevligt folk.
Det var en del kändisar med också!
C7432F94-66CD-4E4A-BD8F-1F29CEE7F405.jpeg

Här ser ni TV meteorologen Peter Kondrup posera framför välkomstbannern. Eller om det är jag?.. Ser fan inte skillnad själv...
Inte minst innehöll ju kvällen ett heeeelt oväntat lanseringsobjekt!!
Well played boys!!
Stilig inbjudan var det också!!
26EC2D49-AF06-4238-BDF1-2ADE89B61A52.jpeg

En av de där manschettknapparna ligger förresten kvar på Artipelag... Så hett blev det!!;-)

Å andra sidan. Blir jag inte bjuden på lanseringen av nya Landsorten så kan ni lika gärna köra på Skype eller Teams.... Hör ni det!!

Nä! Nu är det dags att knega lite så att man är värd en G&T om några timmar.
Ta hand om er!!
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Fredag igen! Tusan va snabbt veckorna flyger fram, men det är bra, för då har vi snart sommar igen. För dom flesta sommardiggare som jag själv, så hade vi ju ett litet bakslag i måndags. Här kom det faktiskt ner 1 decimeter snö natten mot måndagen, som tur är var försvann snön bort på två dagar, och det känns som att våren är på G igen!


14.JPG






fredgstråden1.JPG
 

Curler2 🥌

Vacheron
Pledge Member
Det blir inte mycket till AW eller event i mitt läger. Inte Zoom eller Teams heller för den delen. Efter drygt ett år med nån sorts distanser till främmande folk saknar åtminstone jag att få möta nya människor, de där oplanerade och oväntade. Både på jobbet och privat. Eller åtminstone äta middag ihop med de gamla vanliga vännerna. Berikande och personliga möten, se varandra i ögonen och ge normala handslag.
Sånt verkar ju dröja ett tag till. Men, mot jobbet.. så kanske jag också är värd en GT ikväll.
Glad fredag och trevlig helg KS:are!
PSX_20210416_075642.jpg
 
Senast ändrad:

Lesa

Patek
2-Faktor
IMG_6296.jpeg

Godmorgon @RicVin och övriga glada klocksnackare ! Idag fredag 15 april och för 50 år sedan instiftades bland annat Svenska Deckarakademin som en nischad och mindre pretentiös version av Svenska akademin. Hur många visste detta! Klumpen jag har idag på handleden är ju från denna tidsepok.Snart är det ju helg och time för att vila upp sig så jag säger. Sköt om Er och glöm inte bort nära och kära. Ha,re bra//🦊
 
Senast ändrad:

Margarinkungen

Viking Line
Friends Of KS
2-Faktor
god morgon!
jag var tyvärr inte med igår, men tittar på sändningen nu.
- vi hade en Corona-anpassad GTG med några få Paneristis igår. Mycket trevligt och säkert.
DC6200E3-A43B-4010-BC32-84FC974E1EB4.jpeg

6D2CAF25-9AFD-485A-9966-7DA6BDEE189F.jpeg

men idag är Reverso som gäller. Det var länge sen.
passar som vanligt på att tacka min vårdare @RicVin och Dr @Denke vänner sökmotorer smurfen och trollen och önskar er alla en trevlig helg
 
Senast ändrad:
Topp