• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

RicVin’s FREDAGSTRÅD™️ 17/5 ”Fram med Römmegröt och pinnekött!!”

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Idag firar vi givetvis SYTTENDE MAI!!
Själv sitter jag vid frukostbordet med folkdräkt och hela faderullan.
Vad passar bättre på armen än en klocka som faktiskt kommit över till mig från vårt firande broderfolk i väst.
7EAF997C-77CA-4CB6-B514-A6EBBC2E2716.jpeg


Min Glashütte Seventies ägdes innan av en känd musiker i Norge. Faktum är att den lilla dingen man ser svagt vid klockan halv sju kommer av att han tjongade i ett cymbalställ under ett saxsolo på scen.
27BC49B4-58F8-4A2F-8DA8-F4FF996CA19F.jpeg

Lite coolt ändå.
Hade såklart varit ännu coolare om han burit klockan på bilden och om jag lärt mig lira sax som var en dröm tidigare i livet. Tyckte då att en saxofon var för dyr så jag köpte ett munspel istället. Hittade bara tid att öva precis när vi lagt oss. Frugan, som då precis blivit min sambo tröttnade efter ngn vecka... Har fortfarande kvar både fru och munspel men har nog inte rört spelet sen då...:)

Ovan nämnda klockbyte involverade förutom oss två hela min systers familj samt svågerns familj i Norge... Går ju fan inte att skicka ngt över gränsen utan att fastna i pappersexercis..:) Men det kan vi ta en annan gång..
Fira lugnt mina vänner!!!
 
Topp