• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

RicVin’s FREDAGSTRÅD™️ 20/7 ”That's one small step for man, one giant leap for mankind”

Allan Ballan

Silver
Friends Of KS
2-Faktor
Tänkte först endast beröra ämnet cancer, det är en djävulsk sjukdom som inte bör existerar. Min mor drabbades när jag var fyra år gammal och otroligt nog överlevde hon. Min morfar som jag stod väldigt nära gick tyvärr bort i cancer för något åren sen. Klocksnackare har alltid donerat frikostigt till BCF vilket är helt otroligt, vi har samlat in ca 625 000 kr på 5 år. Det ska vi alla ha en stor eloge för. Lite kuriosa är att klocksnacks insamling är den tolfte största egen insamlingen (sätt till insamlade pengar) enligt BCFS hemsida. Själv tycker jag det är viktigt att donera en liten slant då och då till cancerforskningen. Tack till @RicVin som årligen driver in stora summor till BCF via exempelvis via semesterauktionen och sin julkalender. Det är ju tack vara den auktionen som jag skriver här idag och samtidigt går pengarna till något gott. Men nog snackat om cancer, nu till något mycket roligare.
#fuckcancer

Men sen slog det mig att idag är det ju den 20 juli. Det datumet är ju stort för oss klocktokar och även för mänskligheten. Tror det flesta känner igen vad som hände den 20 juli 1969. Idag är det nämligen 49 år sen Neil Armstrong tog det första steget på månen. Detta är ju en av det största bedrifterna i mänsklighetens historia. Amstrongs citat that's one small step for man, one giant leap for mankind är ju en av de mer kända citaten. Vi kan ju bara hoppas att nästa stora steg blir att bota cancer.

Väldigt kul att Omega Speedmaster också fick vara med på månen. Speedmastern är ju en ikon, en värdig klocka som fick hänga med till månen. Jag tycker själv att det är en fantastik klocka och någon dag kommer den trilla ner i samlingen. Så fram med era Speedmasters gott folk, själv gör jag inte som jag lär eftersom jag inte har en speedmaster för tillfället. Bjuder på en bild på Buzz Aldrin med sin speedmaster istället.

9DB75C43-97C2-44CD-B0F8-2DBF254A1C13.jpeg

Vill önska samtliga klocksnackare en otroligt trevlig fredag och hoppas ni får en fantastisk helg!

/Isac

E4405868-4DD3-40B6-A8AE-4A1F03B81B43.jpeg

Senast ändrad:
Tänkte först endast beröra ämnet cancer, det är en djävulsk sjukdom som inte bör existerar. Min mor drabbades när jag var fyra år gammal och otroligt nog överlevde hon. Min morfar som jag stod väldigt nära gick tyvärr bort i cancer för något åren sen. Klocksnackare har alltid donerat frikostigt till BCF vilket är helt otroligt, vi har samlat in ca 625 000 kr på 5 år. Det ska vi alla ha en stor eloge för. Lite kuriosa är att klocksnacks insamling är den tolfte största egen insamlingen (sätt till insamlade pengar) enligt BCFS hemsida. Själv tycke jag det är viktigt att donera en liten slant då och då till cancerforskningen. Tack till @RicVin som årligen driver in stora summor till BCF via exempelvis via semesterauktionen och sin julkalender. Det är ju tack vara den auktionen som jag skriver här idag och samtidigt går pengarna till något gott. Men nog snackat om cancer, nu till något mycket roligare.

Men sen slog det mig att idag är det ju den 20 juli. Det datumet är ju stort för oss klocktokar och även för mänskligheten. Tror det flesta känner igen vad som hände den 20 juli 1969. Idag är det nämligen 49 år sen Neil Armstrong tog det första steget på månen. Detta är ju en av det största bedrifterna i mänsklighetens historia. Amstrongs citat that's one small step for man, one giant leap for mankind är ju en av de mer kända citaten. Vi kan ju bara hoppas att nästa stora steg blir att bota cancer.

Väldigt kul att Omega Speedmaster också fick vara med på månen. Speedmastern är ju en ikon, en värdig klocka som fick hänga med till månen. Jag tycker själv att det är en fantastik klocka och någon dag kommer den trilla ner i samlingen. Så fram med era Speedmasters gott folk, själv gör jag inte som jag lär eftersom jag inte har en speedmaster för tillfället. Bjuder på en bild på Buzz Aldrin med sin speedmaster istället.

9DB75C43-97C2-44CD-B0F8-2DBF254A1C13.jpeg

Vill önska samtliga klocksnakare en otroligt trevlig fredag och hoppas ni får en fantastisk helg!

/Isac

E4405868-4DD3-40B6-A8AE-4A1F03B81B43.jpeg

Bra skrivet kompis, beklagar att morfar din gick bort, men glad att din mor klarade sig! Har dessutom haft äran att fått träffa henne, mycket sympatisk och fin människa!

Hälsa henne och din far från mig och tacka för senast!

FUCKCANCER!!!

Go fredag och härlig helg alla fantastiska KSare!
Nån Speedmaster har jag inte. Min fredagsklocka däremot, är ju en pree moon, om man vill vara lite rolig!
Pappa köpte den i början på -60 talet, vet inte om den var ny eller begagnad när han köpte den!

EB19F9AE-36C1-4EA5-90E4-DFEFEA7CD9ED.jpeg

Tråkigt med anhöriga @Allan Ballan som måste genomlida cancer.
FUCK CANCER!

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp