• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

RicVin’s FREDAGSTRÅD™️ 22/3 ”Bulle från Basel..”

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Detta är inget nytt klocksläpp vi pratar om nu. Nä ”Bulle” är ngt helt annat. Men namnet gör att det passar bra att berätta om ”Bulle från Basel” denna fredag.
Bulle är ett mjukisdjur (Troligen ett lejon) som inköptes i Basel av några vänner till mig på resa när Interrailkortet var det coolaste sättet man kunde ta sig runt i Europa på.
Bulle släpades alltså med Europa runt under en sommarmånad i slutet på 80-talet.
Hade det varit idag skulle ”Bulle från Basel” troligen varit en viral succé. För givetvis hade han haft ett eget instakonto och vem vet. Kanske även en youtubekanal.. Nu blev det ju bara hälsningar på vykort och en å annan framkallad bild på papper vid hemkomsten. Bulle kunde fan ha varit miljonär på alla influencer intäkter. Men inte då.
Troligen lever han sina dagar lite luggsliten i skymundan i Östersund alternativt Umeåtrakten... Förhoppningsvis fick han gå i pension hos ngt snällt litet barn.
Hur som haver, Bulle eller Basel det är som klockan säger Fredag!!
AA778DE8-F485-4BF2-A438-BFD2A7570C33.jpeg

Passade bra med Seiko idag. Dels för att Seiko äger Basel. Dels genom yonssons idoga rapporter. Men kanske mest för att de till och med fått Tudor att släppa en Seiko hommage..;-)

Ha en skön helg mina vänner!!

Det är ju faktiskt även rätt passande med Seiko på denna bakgrund. Inte bara för färgmatchningen.. Innehållet i denna skrift räcker knappt till en Seiko. I alla fall inte en dyrgrip som denna!!! Å andra sidan behöver jag heller inte betala tillbaka värdet av en Tudor, om jag nu ska fortsätta mina liknelser..:)
 

Curler2 🥌

Vacheron
Pledge Member
I min familj har vi Grisen.
Den har bott i mina bilar sedan 80-talet. Brorsan hittade den på en rastplats på 70-talet och den blev liggandes i pappas Audi 100L, -75. När jag köpte Audin följde Grisen med i köpet. Sedan dess har den suttit på instrumentbrädan och spanat framåt över vägen och flyttats mellan alla bilar sedan dess. Nu vågar man ju nästan inte låta bli att flytta Grisen till nästa nya bil. För vad kan hända då...!
Trevlig helg!
PSX_20190319_071828.jpg
 
Senast ändrad:
Topp