Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tack för erbjudandet!! Ljuger lite som vanligt. Kommer inte röra en kabel gällande inkopplingen av detta. Frun hotar med skilsmässa om jag ens närmar mig elskåpet..Hoppas det går bra @RicVindet du får göra själv hemma är att koppla in och byta ut saker som redan har matning(kablar/strömm) till sig
ett vänligt tips från en elektriker, pm;a gärna vid frågor
Men nu är det fredag och dags för lite bira
![]()
Klok fru!Tack för erbjudandet!! Ljuger lite som vanligt. Kommer inte röra en kabel gällande inkopplingen av detta. Frun hotar med skilsmässa om jag ens närmar mig elskåpet..![]()
Grattis! Grönt e skönt, ser riktigt trevlig ut.Sidan sju, tror att jag nog aldrig har varit så sen in i fredagstråden. ”Fint folk kommer sent” har man ju annars hört. Det ordspråket gäller dock definitivt inte mig. Möjligtvis den nyinköpta klockan som pryder armen denna sista fredag i september. Jag gillar den i alla fall, räcker bra så. Den är ju min. Trevlig helg klockkamrater!
![]()
![]()
![]()
Inget slår gin på en fredag, skål!Syrran kom och överraska med en flaska gin, fredagen blev genast bättre! Vindruvor i brist på gurka
![]()
![]()
Smakar den bättre än de andra tror du?Ska jag äta en GS en dag ska det vara denna. Galet fin!
Håller helt med! Speciellt när man jobbet en jäkla massa övertid denna vecka, skålInget slår gin på en fredag, skål!
Sådan otroligt grym tavla!
Aj aj inte braKlok fru!
Var på visning förra helgen. Besiktningsprotokollet angav att elen hade vissa fel. Karln hade satt jordade uttag mot ojordade kablar. Öppnade ett av dom och drog ut lite sladd i en nyrenoverad del och det var fanimig typ högtalarkabel. Helt livsfarligt.
Den är så sinnessjukt bra!Rolex Royal Giant Oyster 34mm, massor med lume, mercedesvisare, stötsäkring, 1944!
![]()
Jag var duktig en gång och anlitade en elektriker. Han eldade upp prylar för 40K och tyckte att jag skulle ta det på hemförsäkringen. Efter det gör jag allt själv med bistånd när det behövs. Med det sagt finns det självklart otaliga livsfarliga hempulare och jag har den största respekt för en skicklig elektriker.Klok fru!
Var på visning förra helgen. Besiktningsprotokollet angav att elen hade vissa fel. Karln hade satt jordade uttag mot ojordade kablar. Öppnade ett av dom och drog ut lite sladd i en nyrenoverad del och det var fanimig typ högtalarkabel. Helt livsfarligt.
Tråkigt att höraJag var duktig en gång och anlitade en elektriker. Han eldade upp prylar för 40K och tyckte att jag skulle ta det på hemförsäkringen. Efter det gör jag allt själv med bistånd när det behövs. Med det sagt finns det självklart otaliga livsfarliga hempulare och jag har den största respekt för en skicklig elektriker.
Hur duktig du än är vänder försäkringsbolaget ryggen åt dig om något händer och det visar sig att en icke auktoriserad elektriker gjort installationer. Är det inte så?Jag var duktig en gång och anlitade en elektriker. Han eldade upp prylar för 40K och tyckte att jag skulle ta det på hemförsäkringen. Efter det gör jag allt själv med bistånd när det behövs. Med det sagt finns det självklart otaliga livsfarliga hempulare och jag har den största respekt för en skicklig elektriker.
Mums..........................,Drar mig hemåt och laddar inför morgondagen. Blev en sen dag men hann prova den här lilla rackarn innan iaf
![]()
Nu var det elektrikern som orsakade skadan men visst har du rätt. Auktorisation är dock rätt nytt, tidigare var det behörighet och egentligen kockar det ner till att det ska vara fackmannamässigt utfört. Här kan en amatör övertrumfa ett proffs.Hur duktig du än är vänder försäkringsbolaget ryggen åt dig om något händer och det visar sig att en icke auktoriserad elektriker gjort installationer. Är det inte så?
Svärfar (elingenjören) har nogsamt talat om vad jag får och inte får göra hemma!Hur duktig du än är vänder försäkringsbolaget ryggen åt dig om något händer och det visar sig att en icke auktoriserad elektriker gjort installationer. Är det inte så?