• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

RicVin’s FREDAGSTRÅD™️ 28/9 ”Friskt kopplat,hälften brunnet...”

Nu var det elektrikern som orsakade skadan men visst har du rätt. Auktorisation är dock rätt nytt, tidigare var det behörighet och egentligen kockar det ner till att det ska vara fackmannamässigt utfört. Här kan en amatör övertrumfa ett proffs.
Ps
Jag är elingenjör så jag kladdar inte med sånt jag inte kan även om jag inte är auktoriserad.
Jag tvivlar inte på att du vet vad du gör. Jag var mer ute och fiskade efter försäkringsbolagets möjligheter att säga nej när man vill ha ersättning till ett hus som nyss brunnit ner, bara för att man inte kan bevisa vilken auktoriserad elektriker som gjort jobbet. Kanske ser jag ett spöke bara?

Jag tvivlar inte på att du vet vad du gör. Jag var mer ute och fiskade efter försäkringsbolagets möjligheter att säga nej när man vill ha ersättning till ett hus som nyss brunnit ner, bara för att man inte kan bevisa vilken auktoriserad elektriker som gjort jobbet. Kanske ser jag ett spöke bara?
Ja, dokumentationen har rimligen brunnit upp med huset.

Låter som du har lite mer tråd att dra om ;)
Vad menar du, att det är någon tråd som behöver bytas ut för den är farlig? Jag lägger in en klocka så länge.
EAB6DD1E-9661-4A8E-B4FF-086C6DBF32EA.jpeg

PAM388

Senast ändrad:
Om den inte ligger i bankfacket med alla klockor. :p Själv anlitade jag en auktoriserad elektriker för att montera in jordfelsbrytare. Nu slår den ifrån i tid och otid så huset blir svart. Det blev säkrare men inte bättre.
Om den inte ligger i bankfacket med alla klockor. :p Själv anlitade jag en auktoriserad elektriker för att montera in jordfelsbrytare. Nu slår den ifrån i tid och otid så huset blir svart. Det blev säkrare men inte bättre.
Du väljer själv var dokumentationen fanns när det brann.

Det jag menar om är att jordfelsbrytaren slår ifrån så är det något som ligger och stör. Den ska ju inte slå ifrån.
De kom tillbaka och bytte något på varmvattenberedaren, men det blev marginellt bättre. Vad jag förstår finns det inget enkelt sätt att lokalisera var problemet ligger. Jag kan ju inte dra om allting. Ja ja, nu är det fredag. Nu flyttar vi fokus.

De kom tillbaka och bytte något på varmvattenberedaren, men det blev marginellt bättre. Vad jag förstår finns det inget enkelt sätt att lokalisera var problemet ligger. Jag kan ju inte dra om allting. Ja ja, nu är det fredag. Nu flyttar vi fokus.
Absolut! Kan tipsa om en sjukt bra dokumentär på Cmore om Stig Wennerström. Jääääätte bra.

Var det han som spionerade i Sverige för Ryssland? Landsförrädaren. Jag tror han orsakade stor skada. Jag ska se om jag hittar den. Vad heter filmen? Är det en seriös dokumentär eller fiktion?
Seriös dokumentär. Chefen must och Thornberg är med i den. Likaså nestorn i svensk underrättelseanalys Wilhelm Agrell.
Stig Wennerström spion i kallt krig heter den.

Och ja, han orsakade minst sagt betydande men för rikets säkerhet. ;)

Som sparky finner jag de roande att man har råd med en Breitling men inte att anlita en elektriker att smacka upp en JFB, arbetsbrytare och dra ut en EQLQ. Å andra sidan är ju "hushållsel" inget farligt, därav man skämtar om brödrostar i badkar, kittlar lite bara. ;)
Vad är en sparky, arbetsbrytare och EQLQ. Om det var mig du syftade på äger jag ingen Breitling tyvärr. Jag har inte råd. JFB syftar till jordfelsbrytare?

Du låter ungefär som min far..
"Jordfelsbrytare är något jäkla skit för den bara löser ut hela tiden"
-Jo, fast den löser ju av en anledning :banghead:

Som sparky finner jag de roande att man har råd med en Breitling men inte att anlita en elektriker att smacka upp en JFB, arbetsbrytare och dra ut en EQLQ. Å andra sidan är ju "hushållsel" inget farligt, därav man skämtar om brödrostar i badkar, kittlar lite bara. ;)
Hantverkare är ju bara dyra och kommer aldrig, fakturerar tid då dem inte varit på plats, samt det är ju inte raketforskning med tre trådar, det kan ju vem som helst klara av?!:pompus:

Det är bra med folk som "kan själv", skapar mer jobb åt oss ;)

Tillbaka
Topp