• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

RicVin’s FREDAGSTRÅD™️ 30/4 “Idag är det banne mig ingen vanlig fredag!..”

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Det är mycket som händer idag!! Valborgsmässoafton!! Kungens födelsedag!! Min svågers födelsedag!! Mariana har namnsdag!! Tydligen 76 år sedan Hitler dog!! Tro det eller ej men det är även internationella jazzdagen!!
Men ingen av ovan nämnda händelser är något att fira jämfört med det jag och min fru firar idag.
Här hemma är det istället det faktum att vi började kila stadigt för 34 år sedan på Valborgsmässoafton.. Vilken bubblare va..? :) Det var faktiskt inte första gången vi träffades, vi hade haft en liten fling en tid innan. Men jag lyckades sumpa det hela den gången. Vilket man fått höra oräkneliga gånger sedan dess...
Men hur som haver på Valborg 1987 så snärjde hon mig genom att småflirta med en annan kille!!.. Den lätta gick man på!..
Men bevisligen visste hon vad hon ville och gjorde. Vi har ju haft det rätt bra sedan dess!!
Firar dagen med den enda klocka i min blygsamma samling som lilla hjärtat varit med och valt och köpt. Min 50års present!Kikar ni på bakgrunden så kan man ju undra varför jag tvekade den första vändan. Man e bra dum ibland!!
C6C90838-B41A-4451-B059-401B2E7597C8.jpeg

Valet stod mellan denna och en 16710. Men lilla hjärtat tyckte att 16710:an var lite för ”gubbig” för mig. Så Omegan vann!! På den tiden kostade de ungefär detsamma.. Numera not so much... Det har HON fått höra oräkneliga gånger!!:)
Nä då. Inte sååå ofta. Jag älskar PO chronon och jag älskar frugan!!


Jag var ju också rätt snygg på den tiden!! Tyckte Lena PH var det hetaste som fanns....
F32C1FBB-9D35-4D26-9A29-E9B102AC3430.jpeg

DET har jag också fått höra oräkneliga gånger sen dess....:-/

Ta hand om er mina vänner!!
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Jaha…Ja! Blev en helt OK sista April, jag har ju varit på 2 anställningsintervjuer denna vecka, som några av er kanske sett! En i tisdags och så en i onsdags. Dom som jag var till i onsdags ringde faktiskt igår, och talade om att jag fått jobbet, känns jättekul faktiskt. Men jag talade om situationen, så jag fick tills imorgon, idag alltså att fundera om jag skulle ta jobbet.

Hm…men jag hade hellre tagit det andra jobbet om jag fått välja, bättre förmåner etc. Kommer att ringa tisdagens arbetsgivare under morgonen och sätta lite press på dom. Att dom blir tvungna att välja kandidat pronto! Och får jag inte detta jobbet, så ligger jag inte sömnlös som tur är.



Jaja…nu vill jag önska samtliga KLOCKSNACKARE en mycket trevlig Valborgsmässoafton!


4.JPG





fredgstråden1.JPG
 

Margarinkungen

Viking Line
Friends Of KS
2-Faktor
valborg och första maj, jag drog ju till Kongo och jobbar hemma så jag kommer ligga, krypa- och stå i och under båten som ska tvättas, vaxas och bottenmålas. Men jag är inte så road av den aktiviteten men det måste göras. Går hem och ut vid 15 idag och jobbar tills det är kört helt enkelt.
4149EDD5-391C-4924-85E5-00043A6F61E4.jpeg
Trevlig helg och valborg mina vårdare @RicVin och Dr @Denke alla KS vänner, troll, sökmotorer och smurfen!
 
Senast ändrad:

Barricello

Audemars
Det är mycket som händer idag!! Valborgsmässoafton!! Kungens födelsedag!! Min svågers födelsedag!! Mariana har namnsdag!! Tydligen 76 år sedan Hitler dog!! Tro det eller ej men det är även internationella jazzdagen!!
Men ingen av ovan nämnda händelser är något att fira jämfört med det jag och min fru firar idag.
Här hemma är det istället det faktum att vi började kila stadigt för 34 år sedan på Valborgsmässoafton.. Vilken bubblare va..? :) Det var faktiskt inte första gången vi träffades, vi hade haft en liten fling en tid innan. Men jag lyckades sumpa det hela den gången. Vilket man fått höra oräkneliga gånger sedan dess...
Men hur som haver på Valborg 1987 så snärjde hon mig genom att småflirta med en annan kille!!.. Den lätta gick man på!..
Men bevisligen visste hon vad hon ville och gjorde. Vi har ju haft det rätt bra sedan dess!!
Firar dagen med den enda klocka i min blygsamma samling som lilla hjärtat varit med och valt och köpt. Min 50års present!Kikar ni på bakgrunden så kan man ju undra varför jag tvekade den första vändan. Man e bra dum ibland!!
C6C90838-B41A-4451-B059-401B2E7597C8.jpeg

Valet stod mellan denna och en 16710. Men lilla hjärtat tyckte att 16710:an var lite för ”gubbig” för mig. Så Omegan vann!! På den tiden kostade de ungefär detsamma.. Numera not so much... Det har HON fått höra oräkneliga gånger!!:)
Nä då. Inte sååå ofta. Jag älskar PO chronon och jag älskar frugan!!


Jag var ju också rätt snygg på den tiden!! Tyckte Lena PH var det hetaste som fanns....
F32C1FBB-9D35-4D26-9A29-E9B102AC3430.jpeg

DET har jag också fått höra oräkneliga gånger sen dess....:-/

Ta hand om er mina vänner!!
Stort Grattis gubben @RicVin ! När jag tänker på 1987 så va de att jag å en polare fick åka själva till Magaluf å festa.. Ja festa sa man väl inte till päronen.. Men Lasse å jag 16 år utan päron till Mallis! De va stort! :)

Önskar er alla en härlig Valborg!
Bratte1.jpg
 

Lesa

Patek
2-Faktor
A298A7C1-A30B-4459-A263-ED6FF943C318.jpeg

Godmorgon @RicVin och övriga klocksnackare ! Idag fredag 30 april och valborgsmässoafton. Det kommer säkert möjligen skjutas en och annan salut idag. Vår kung fyller ju 75 år idag. Riktigt lika gammal är inte mitt klockval av MIDO denna dag. Klockan är bara 73 år gammal ! Ha nu en riktigt trevlig valborgsmässoafton och glöm nu inte bort att ta hand om nära och kära. Ha,re bra //🦊
 
Senast ändrad:
Topp