• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

RicVin’s FREDAGSTRÅD™️ 7/5 “Nattsvart jävla vecka! :-/..”

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Så klockvalet kändes givet denna fredag..
Breitling Avenger Blacksteel är det svartaste jag har....
4DA30126-4706-40D9-A8A5-776CB3864A40.jpeg

Om nu någon mot förmodan är intresserad av varför min sinnesstämning är som kallt svart stål så är det bara att läsa vidare...
Det har ju typ inte regnat på en månad innan denna vecka, eller hur?? Måndagen var fin den också. Men sen kom monsunen... Samtidigt som monsunen drog in så fick jag ett glatt meddelande att den nyss beställda Vespan är leveransklar.... Varför i hela världen kunde den inte blivit klar förra veckan? Eller i alla fall i måndags!! Piss å helvete!! Jag tänker INTE puttra hem genom ösregn det första jag gör!! Så den vackra vita fartdemonen får gotta till sig hos handlaren ett tag.. Sen kom onsdagen, börjar bra med att Fas 4 kör igång så gubbar och kärringar i min ålder kan vaccinera sig om viljan finns. Gick såklart inte att komma in på appen... På kvällen gick det att komma in. Det fanns tider..i Norrtälje... :-( Samtidigt börjar jag hosta,harkla och känna mig lite ruggig.. Frun som varit hemma med symtom ett par dagar börjar känna sig sämre så hon beställer ett Covidtest...
Torsdag förmiddag kommer...
Såklart är frugan positiv!! Alltså inte glad och tillmötesgående utan Covidtestet är positivt och jag känner av både hosta och feber... Men va faaan!!! Snacka om att falla på målsnöret... Bokar såklart eget Covidtest...
1318B13C-E61B-4267-B2C3-5E31546FE04B.jpeg

Så även om solen lyser på oss idag så blir det Coronakarantän istället för Vespahämtning.. Ytterligare ett hån mot mig som person!!!
Appropå boka, kanske lika bra att avboka helgens lottorader för med detta flyt lär man inte vinna en spänn!!!
Eller?... Eller är det kanske nu det vänder??? Coviden drar vidare efter några dagar och lottomiljonerna trillar in..?
Jag väljer att tro på det sista! Även om jag låter sur och grinig i skrift mest hela tiden så är jag obotligt optimistisk och nästan alltid glad!! Nästan!!.... Eller jag tycker det i alla fall. Tror det var därför jag blev kallad ”solstrålen” när jag var barn?..!
Hur som haver! Det är ju FREDAG! Det är ju skäl att le i alla fall!! Å som ni ser på bilden är vi fullt kittade för att hålla koll på feber, syresättning, andningsfrekvens mm!!

Ta hand om er där ute!!
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Men satfläsk vad tiden går fort, redan fredag, känns som det var sista April igår faktiskt! Nu är det bara och njuta av ledigheten, börjat jobba på Norges nationaldag, men det ska bli kul att börja jobba igen, efter en tids frånvaro p.g.a. studier osv.

Jaja…tråkigt väder ute, men det hindrar inte mig för att ta en långpromenad, men som det klyschiga yttrycket säger. Det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder, Haha…ja fy FAN vilket bullshit, klart som SATAN det finns dåligt väder…

Håller tummarna och hoppas på det bästa fader @RicVin , krya på er :heart: , och så hoppas vi att du får hämta vespan snarast!


3.JPG




fredgstråden1.JPG
 
Senast ändrad:

Margarinkungen

Viking Line
Friends Of KS
2-Faktor
Godmorgon!
Det finns stora fördelar med att kunna jobba hemma och hålla distans också! Men klart vi ska vaccinera oss så fort vi får chansen men jag kommer sakna att kunna kliva upp och starta datorn!
27FBF8C5-80CE-4DF5-9402-ECBA032A580A.jpeg

Passar som vanligt på att önska mina vårdare @RicVin och Gyn Dr @Denke , troll, sökmotorer, vänner och buttersmurfen en strålande helg!
 

Lesa

Patek
2-Faktor
IMG_6846.jpeg

Godmorgon @RicVin och övriga klocksnackare. Idag 7 maj blir det ju svart klocka på handleden. Svart är en riktigt mörk färg som i idealfallet inte drar mot någon annan färg, alltså saknar kulörthet. Ordet svart härrör från en germansk språkstam och finns i olika varianter i till exempel forntyska och fornnordiskan. I svenskan användes tidigare ordet blå för att beteckna färgen svart. Harald Blåtand till exempel, kallades troligen så för att hans tand var svart och inte blå. Nog om Harald, tänder och färgen svart.Nu tar vi helg och givetvis sköter om nära och kära. Ha,re bra // 🦊
 
Senast ändrad:

Curler2 🥌

Vacheron
Pledge Member
Men, jäkla oflyt... Själv fick jag första sprutan i veckan. Så nu gäller det att håll i så att man hinner mobilisera upp immunförsvaret. Vi håller tummarna för att @RicVin och hans hustru bara har den mildare lätta varianten.
Medan jag skriver så här jag det tveksamma nöjet att se virvlande snöflingor och notera sjukskrivngar på jobbet. 😞 Det blir en helg det här...
Man vill åtminstone ha sol nu, ...och personal.
Önskar alla KS:are så glad fredag som möjligt och en trevlig helg!
PSX_20210507_072652.jpg
 
Senast ändrad:
Topp