• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

RicVin’s FREDAGSTRÅD ™ 16/7 - Skyseeker edition. - Är det tåget som kommer i tunneln?

skyseeker

Rolex
En stor ära att få axla denna uppgift och starta denna underbara tråd som förgyller vår fredag. Att det är med ett gott syfte, att utrota cancer, känns extra bra.

Jag hade ingen aning vad jag skulle skriva om när jag bjöd på denna trådstart, det slutade med att jag satte mig ner och reflekterade över året som gått, eller rättare sagt det 1,5 senaste året som gått. Å jäklar vilken resa! En satans mardröm!
7131D16F-6362-405A-8C88-456AD9431255.jpeg

Persiennen drogs ner i Mars 2020 - lockdown sittandes inlåst på 80m2 i en lägenhet i Spanien med fru o barn. Och det var lockdown à la warzoon, inte ens fick man ta en promenad
25F37DBD-B554-4FD0-9713-6EF076121214.jpeg

- inlåst på 80m2 på obestämd tid, det tar på psyket kan jag intyga. En vecka senare telefonsamtal från firman - ”vi lägger ner all produktion - du är permitterad utan lön på obestämd tid” Tack för den, vad kan nu bil värre? Jo då! Sen rullade det på… Min närmsta chef och gode vän gick bort tätt följt av min kära farmor, upptäckte att min fru varit otrogen och med det en sorglig skilsmässa osv osv…
En olycka kommer ju sällan ensam sägs det, och det kan jag skriva under på!
Men det som inte dödar det härdar sägs det ju också - det är dags att resa sig ur askan - Jag tror jag ser ljuset i tunneln. Har fått första vaccin sprutan och jag är en av de få lyckliga som fått behålla jobbet efter 85% av mina kollegor fått lämna skeppet.

Visst det blir stora förändringar och utmaningar i livet framöver, men de känns hanterliga. Nu hoppas jag bara inte det är det berömda tåget i tunneln jag ser!
BB56C995-BE7B-4F20-ADAD-3FAFBFCBA7C5.jpeg

Sen inget ont utan något gott, det har ju funnits en oändlig massa tid över till att nörda ner sig ännu mer i vår hobby. Och jag har hittat klockan med stort K (i alla fall för stunden - och stunden är ju relativ har jag ju erfaret i min klockresa genom åren).
A41B1FE6-A299-449D-85F6-BD4DE0680D0A.jpeg

- vilken best vilken skönhet vilken jäkla klocka det är. Jag som ogillade Panerai, jag som avskydde stora klockor, ja jag sitter där med en stor Panerai och njuter.
Och njuta ska vi. Det finns så oändligt mycket att njuta och vara tacksam över här i världen - jag är frisk, min dotter är frisk, naturen är magiskt vacker, jag har fått se och uppleva så mycket fantastisk, har ett jobb jag älskar, vänner som är underbara, ja listan kan göras oändlig…

Så mina vänner! Njut av livet! Livet är kort
7178C7F0-5693-4207-B298-E6E794B25D9B.jpeg

Ta hand om er själva och varandra.

Jag önskar er allt gott, en fantastisk Fredag och en underbar helg ❤️
 

Nissestr

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Kram @skyseeker ! Låt allt ta den tid det tar, då varje sak har haft särskilda om än mer eller mindre viktiga platser i ditt hjärta! Året för min del har fungerat någorlunda bra, studier gått över till distans funkar väl, jobbet inom neuro/socialpsykiatrin har dock blivit mer utmanande till följd av restriktioner och sjukdom, men alla vi möter har ändå behov och rättigheter som behöver uppfyllas. Isolerade som blir ännu mer isolerade. Men med fantasin kommer vi långt!
 

Limeee

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Jag lider med dig @skyseeker, vilket tråkigt år!! Fortsätt att vara positiv och så kommer du snart att vara tillbaka med turen på din sida. Det är i de värsta stunderna som man kan utvecklas och komma ännu starkare ut ur. Nu kan det bara bli bättre och jag hoppas verkligen att du får en riktigt fin sommar (med din grymma Panna)! ☀️

Och trevlig helg på er alla andra Klocksnackare!
70A022B2-C747-4162-B19E-471637C6821C.jpeg
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Vilka fantastiska trådstarter om självaste livet, först @Affe och nu @skyseeker som berättar - Så här har jag det, så här ser mitt liv just nu. Stort och tack @skyseeker det som tar och för det som ger, som livet gör så smärtsamt och så angenämt.


Vad är inte kvällsdoften från ett jasminträd som jag inte trodde skulle överleva.
Resized_20210628_114618.jpg



Här, minnesplatsen vid Nikolai kyrka i Örebro. 9 människor miste livet i flygolycka. Kvinnan som satt på bänken bredvid led sina helvetes kval.
61CFD5EE-2333-4202-842A-56096169043A.jpeg



Se, min paprikaplanta ger mig röd paprika som jag skördar och lägger i maten. Mums för mage, smaklök och sinne.
EC102D45-CAEA-420A-8C15-607B0054DD4A.jpeg



I bilen till vänner, ur bilen för lunch på vacker golfbana. Tack livet för att du varierar så förbannat så vi vet att vi lever och förstår att ta vara på varje stund.
EEEB0D9F-0568-4931-9202-F155AD8138C0.jpeg



Hur mår arkitekten nu när översta våningen kom så snett?
A7F2C7CE-2E09-42F4-8862-494002919AC0.jpeg



Synd att däcken kompisen köpte blev för stora.
5F27638C-1504-4129-956B-4C6AC049B909.jpeg


Trevlig fredag @skyseeker och alla ni andra. Skydda känslorna så de inte kapslar in sig.
 
Senast ändrad:

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Men se där, var fredagstråden startad, jaja, gick ändå upp när buLLen den lilla skiten väckte mig med att hoppa ner på mitt face, då kunde jag vara med när auktionen avslutar på eBay...

Fy fan vilket 1,5 år du haft, men skönt att höra att du har rest dig efter alla turer, önskar dig ett stort lycka till @skyseeker med vad framtiden visar!

DF98E331-740A-4DC9-8347-343BD9CE325C.jpeg







Nu är det nära...Första, Andra, Tredje!

7866F283-AA25-4E93-8283-AEF45C70ABFB.jpeg


YES 🤙🏼 vilken KING man blir till hösten, förutsatt att skiten passar såklart 😁

43C61493-0E42-4371-9985-AF9308B8DA5A.jpeg



4585573B-A9E8-4194-A22C-1FED7C0A881C.jpeg
 
Senast ändrad:

FlipSwede

Rolex
Da hoppas jag ocksa battre slut pa 2021,aven om det personligen inte varit sa illa.
Langtrakigt har det val varit fram till for nagra manader sedan da vi kunde borja resa igen. Inom landet iofs men anda.

Nu ar det bara 3veckor kvar innan jag landar pa 'hemmaplan' igen dessutom.

Biforgar en gammal bild pa tre trevliga ting. Pilsner Klockor och en MGK (Mycket Gammal Katt....)

Trevlig Fredag pa er aven om det ar nagra timmar kvar till midnatt har,och en speciell halsing till @Affe
Min gamla skrutta gar har annu,,,men det ar nog ganska snart hon ocksa gar over Regnbagsbron....

il_570xN.1993487113_61pr.jpg


20170224_151458.jpg
20210606_144042.jpg
 

Lesa

Patek
2-Faktor
F89BAC69-0AAF-4B14-9359-1AF724900FC2.jpeg

Godmorgon @skyseeker och övriga klocksnackare. Det är ju fredag och @RicVin tar igen sig igen! Reinhold och Reine firar idag sin namnsdag. Men nu något helt annat. Trinitytesten, vad var det ? Det var kodnamnet på världens första kärnvapenprov som USA genomförde på en plats utanför Alamogordo i New Mexico lokal tid klockan 05:29 16 juli 1945. Man kan med andra ord säga. Då startade atomålder! Ja, det var det hele för denna gången. Sköt om Er och vila upp i kommande helg och glöm inte bort nära och kära. Ha,re // 🦊
 
Senast ändrad:

Joakim

Sugen
2-Faktor
En stor ära att få axla denna uppgift och starta denna underbara tråd som förgyller vår fredag. Att det är med ett gott syfte, att utrota cancer, känns extra bra.

Jag hade ingen aning vad jag skulle skriva om när jag bjöd på denna trådstart, det slutade med att jag satte mig ner och reflekterade över året som gått, eller rättare sagt det 1,5 senaste året som gått. Å jäklar vilken resa! En satans mardröm!
7131D16F-6362-405A-8C88-456AD9431255.jpeg

Persiennen drogs ner i Mars 2020 - lockdown sittandes inlåst på 80m2 i en lägenhet i Spanien med fru o barn. Och det var lockdown à la warzoon, inte ens fick man ta en promenad
25F37DBD-B554-4FD0-9713-6EF076121214.jpeg

- inlåst på 80m2 på obestämd tid, det tar på psyket kan jag intyga. En vecka senare telefonsamtal från firman - ”vi lägger ner all produktion - du är permitterad utan lön på obestämd tid” Tack för den, vad kan nu bil värre? Jo då! Sen rullade det på… Min närmsta chef och gode vän gick bort tätt följt av min kära farmor, upptäckte att min fru varit otrogen och med det en sorglig skilsmässa osv osv…
En olycka kommer ju sällan ensam sägs det, och det kan jag skriva under på!
Men det som inte dödar det härdar sägs det ju också - det är dags att resa sig ur askan - Jag tror jag ser ljuset i tunneln. Har fått första vaccin sprutan och jag är en av de få lyckliga som fått behålla jobbet efter 85% av mina kollegor fått lämna skeppet.

Visst det blir stora förändringar och utmaningar i livet framöver, men de känns hanterliga. Nu hoppas jag bara inte det är det berömda tåget i tunneln jag ser!
BB56C995-BE7B-4F20-ADAD-3FAFBFCBA7C5.jpeg

Sen inget ont utan något gott, det har ju funnits en oändlig massa tid över till att nörda ner sig ännu mer i vår hobby. Och jag har hittat klockan med stort K (i alla fall för stunden - och stunden är ju relativ har jag ju erfaret i min klockresa genom åren).
A41B1FE6-A299-449D-85F6-BD4DE0680D0A.jpeg

- vilken best vilken skönhet vilken jäkla klocka det är. Jag som ogillade Panerai, jag som avskydde stora klockor, ja jag sitter där med en stor Panerai och njuter.
Och njuta ska vi. Det finns så oändligt mycket att njuta och vara tacksam över här i världen - jag är frisk, min dotter är frisk, naturen är magiskt vacker, jag har fått se och uppleva så mycket fantastisk, har ett jobb jag älskar, vänner som är underbara, ja listan kan göras oändlig…

Så mina vänner! Njut av livet! Livet är kort
7178C7F0-5693-4207-B298-E6E794B25D9B.jpeg

Ta hand om er själva och varandra.

Jag önskar er allt gott, en fantastisk Fredag och en underbar helg ❤️
Helvete vilken resa 💀 Men starkt att du reser dig upp och går vidare!
 

MKRGG

Annie Leibovitz
2-Faktor
2FB25AF7-7486-4466-97FE-0E63D4B70E4C.jpeg


Idag börjar semestern. Dagen till ära har jag precis förberett kvällens gnocchi a la romana och ska nu gå på tomatsåsen med knaperstekt salsicciafärs. Sen är det dags att välja vin, det är dagens viktigaste och svåraste uppgift!

Take care!
 
Topp