• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

RicVin's FREDAGSTÅD™ 29/5

Bingoraalf

Audemars
2-Faktor
Nytt för dagen
image.jpg
 

Bingoraalf

Audemars
2-Faktor
Snyggt!
Har du gett upp på Panerai?


Nejdå :) är lite sugen på en 183:a. Jag har ju inte en dag ledigt hela sommaren så klockbudgeten blir ju lite större och bör rymma iaf 45mm ;)

Jag blev helt förälskad i Royal capital när jag väl provade den i Malmö i tisdags och visste någonstans i bakhuvudet att stomatologen hade en till salu med rätt tavla. En snabb pm-konversation och en swishbetalning senare så satt den på armen
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
quote="NiklasArvid, post: 922702, member: 25"]Tack! ...men du är nog tuffare vad det gäller berg än jag, jag är mycket nöjd om jag kan driva runt i Kleine Scheidegg och brottas med stenbumlingar på hemmaplan... eiger nordwand - nein danke...
Men jag älskar Chamonix också! :) å på tema Dru kan jag starkt rekommendera Walter Bonattis bok "Mountains of My life"
BTW grymt bra strapsval på vita speedyn![/quote]

Tack för tipset Niklas, boken är nu beställd och anländer lagom till sommarsemestern, perfekt! Tack även för kritiken, ja jag gillar alligatorn med vita stickningar till vita Speedyn. Hittade det från en tillverkare i Vietnam :)
Det finns många vackra berg (berg generellt är per definition alltid vackra...) Matterhorn är ju något av bergens berg, Toblerones stilbild. Här i bakgrunden vid en vinterbestigning av Monte Rosa.
IMG_5914.JPG
 
Topp