• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

RicVin's FREDAGSTRÅD™ 15/1 "Kanske läge att använda gummi ett tag..."

Micke B

Streetracer
2-Faktor
Kväll nummer fyra av sex i gbg.
image.jpg
 

Ketan

Cartier
Det är ju inte prioriteringar om man bor hemma samtidigt jobbar och inte behöver betala sina föräldrar en krona?
Fast jo det är det väl ändå. Krogen, kläder, resor, sport osv kostar väl en del också... Jag bor hemma gratis nu efter studenten och jobbar men det är inte direkt så att jag kan spara 100% av min lön varje månad. Pengarna försvinner lite här och där ändå. Ska tex åka på skidresa om två månader och då måste skidbyxor, skidhjälm och andra saker köpas och det är inte direkt gratis. Hade jag prioriterat klockor hade jag struntat i skidresan då jag måste köpa en massa saker men nu är inte så fallet.
 

Khoma

Cartier
2-Faktor
Fast jo det är det väl ändå. Krogen, kläder, resor, sport osv kostar väl en del också... Jag bor hemma gratis nu efter studenten och jobbar men det är inte direkt så att jag kan spara 100% av min lön varje månad. Pengarna försvinner lite här och där ändå. Ska tex åka på skidresa om två månader och då måste skidbyxor, skidhjälm och andra saker köpas och det är inte direkt gratis. Hade jag prioriterat klockor hade jag struntat i skidresan då jag måste köpa en massa saker men nu är inte så fallet.
Det är verkligen inte en bedrift om man nu har ett jobb och betalar 0 till sina föräldrar. Det är en bedrift om man har familj, är medelinkomsttagare och lyckas spara ihop 70' till en klocka. Då pratar vi om prioriteringar. Säga annat är löjligt.
 

Ketan

Cartier
Det är verkligen inte en bedrift om man nu har ett jobb och betalar 0 till sina föräldrar. Det är en bedrift om man har familj, är medelinkomsttagare och lyckas spara ihop 70' till en klocka. Då pratar vi om prioriteringar. Säga annat är löjligt.
Håller med men jag tycker ändå inte det är superenkelt att ''bara'' lägga undan hur mycket pengar som helst bara för att man bor hemma gratis. Olika graders prioriteringar =)
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Det är inte höga inkomster man blir rik på utan låga utgifter, sägs det ju. :)
Oavsett, om man drar in de klockorna på deltidsjobb under några sommarmånader så måtte timlönen vara hög...(även helt utan utgifter)

Den köpte du väl nyligen?:) Antar att du inte hade mycket utgifter innan det :) Inte svårt att skramla ihop 250k om man jobbar och bor hemma på ett år :p

Kräver nog ändå ca 25-30K netto i månaden.
 

Apansson

Torpare
Oavsett, om man drar in de klockorna på deltidsjobb under några sommarmånader så måtte timlönen vara hög...(även helt utan utgifter)



Kräver nog ändå ca 25-30K netto i månaden.
Om man bara låter pengarna ligga och ruttna på ett sketet sparkonto ja.

Det är verkligen inte en bedrift om man nu har ett jobb och betalar 0 till sina föräldrar. Det är en bedrift om man har familj, är medelinkomsttagare och lyckas spara ihop 70' till en klocka. Då pratar vi om prioriteringar. Säga annat är löjligt.
Skulle inte påstå att det är en bedrift, men det handlar ju om prioriteringar när man i princip inte köper några nya kläder, aldrig lägger pengar på krogen/alkohol, aldrig går på bio/whatever som kostar pengar. Lägger du *allt* annat vad nöjen heter åt sidan (förutom ditt kära free-to-play-datorspel) så går det snabbt att spara ihop. Köpte för övrigt VCn efter lägenhetsköpet...
 
Topp