• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

RicVin's FREDAGSTRÅD™ 17/4

VCalmen

Cartier
Breitlingfredag!!

image.jpg


Klockan presenteras i sammarbete med ett par öl och ett par cigarrer.
 

RobertD

Ingenting
2-Faktor
Efter-lunchen reflektion:
Idag var Rolex-folket väldigt på att posta på första-sidan i fredagstråden. Är Rolex extra morgonpigga jämfört med icke-Rolex? Har de ett uppdämt behov efter en lång natt? Eller gör de som Guskleto och fotar i kallingarna så fort tråden kommer upp? Vad orsaken kan vara låter jag det kollektiva intellektet reda ut... Jag har inte undersökt några andra fredagar.

Här kommer datat som det bygger på. Grafen visar antalet Rolex vs. icke-Rolex per sida i dagens fredagstråd. Man ser att normal ligger Rolex på 6 stycken per sida, men för just första sidan så peakar det på 14 stycken. Anmärkningsvärt ;)

Fredag_17-4.png

Folk som är framgångsrika bär Rolex. Och folk som är framgångsrika är morgonpigga. ;)

Själv har jag Omega. Och postade på sida två... :(
 

Jonaz

Rolex
Året var 1979. De stolta urmakarna på fabriken i Japan var ovanligt glada, möjligtvis hade de fredagsmys. Resultatet blev den här:
image.jpg


Den får följa med till jobbet ikväll. På vägen dit och nu ljuder Purity Ring som ni kan passa på att Spotifya. Bild och musiktips i ett inlägg... Kvalitét.
 
Topp