Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ställer frågan som alla ändå undrar nu. Vad var det för fel på Polaren?Trevlig helg @Tactical trader , @RicVin och alla andra vänner!
Det här är sista semesterfredagen och på måndag är jag tillbaka i produktion!
Summering av dom här fyra veckorna på Åland...
1, polaris på garantiservice
2, styrningen på båten heltplötsligt paj. Ny styrning på...
3, frun och yngsta dottern kom till Kongo
4, äldre dottern ansluter med polaris
5, hem- och jobbaångest, även fast jag har ett grymt jobb!
Fuckcancer om det här är min summering av semestern har jag det ganska bra!!
![]()
Tack för en jättebra trådstart!Jag är inte särskilt inbiten troende på ödet. Men ibland stämmer det på en nivå som gör att man börjar fundera.
När vi budade på vikarierande Fredagstråds skrivare så ville jag först ha den 27/7, inte för att det var nått fel på den 3/8 men den 27/7 kändes bättre av någon anledning. Så blev inte fallet…
Den 27/7 begraver jag min far.
Han avled 69år gammal den 11/7 i just cancer.
Det var han som fick mig intresserad av klockor på ett tidigt stadium, jag förundrades alltid över hans Breitling Chrono med slitna gulddetaljer och visste att en sån skulle jag ha när jag blev stor.
Det fick jag också, jag fick hans chronomat när jag fyllde 18. Då var det bara glädje över uret och föga visste jag vilka minnen den skulle lagra under min tid som bärare. Den satt på armen när jag bordade tåget som skulle föra mig till Jörns station och starten på min militära karriär, när jag bordade Herkulesen påväg till min första utlandstjänstgöring, när den plockades av min arm för att säljas till en skum blocket typ på en parkering i Sumpan under en ekonomiskkris….den var med hela vägen.
Vi är ofta väldigt måna om att vårda våra klockor fysiskt, men vi får inte glömma bort att vårda minnena som finns lagrade i dom. Allt från livsavgörande ögonblick i glädje och sorg till triviala vardagshändelser.
Att skänka dom en tanke ibland, att sprida dom viktiga bitarna vidare, att behålla dom privataste bara som ett leende för oss själva.
Så min klocka för dagen har inget ekonomiskt värde och är inte ens särskilt snygg (till och med bandet sitter lite oskönt) men den 11/7 fick den ett nytt minne i sitt mekaniska hjärta. Därför får den bli en god representant för dagens tanke.
Nu är det fredag, lite svalare i luften, ölen är på kylning för kvällen….life is good.
Enjoy it to the max Ladies and Gents and lets see some watches with memories
Cheers
TT
![]()
Den där dwellern.. oj oj!Fint och klokt skrivet @Tactical trader. Beklagar din fars bortgång och kan bara instämma: FUCK CANCER!
![]()
Nytt igen?![]()
PAM422 Trevlig helg!
Jepp, fick den igår.Nytt igen?![]()