• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

RicVin's FREDAGSTRÅD™23/10 "Frugan bestämmer!.. Som alltid..";-)

tgadler

Omega
Inleder både höstlov och medlemskap på forumet med lite elektronikpyssel :)
Är jag yngst här förresten?
October_23__2015_at_0836PM 3.jpg
 

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Århundradets sämsta manöver i github ledde till övertid på jobbet, inte ens förtjänt att posta klockbild. Nu hem och bara skämmas
 

tgadler

Omega
Välkommen, med dina 14 år kan det mycket väl vara så! Fin vintageklocka, har den en historia att berätta?

Fin klocka du smyger in med :)
Tack för de fina orden! Klockan har tyvärr ingen historia som jag känner till då den köptes för en månad sen. Det jag gillar mest med den är hur ljuset speglar sig på tavlan, ska försöka fixa en bild.
 

TiE

TiE Bomber
Pledge Member
2-Faktor
Tack för de fina orden! Klockan har tyvärr ingen historia som jag känner till då den köptes för en månad sen. Det jag gillar mest med den är hur ljuset speglar sig på tavlan, ska försöka fixa en bild.
Ok, ändå är det ett intressant förstaval av "kvalitetsklocka" för en kille i din ålder. Trodde kanske det var en släktklenod eller så. Inte för att du vet om det men det är två åldersmän som hälsar dig välkommen.....
 

tgadler

Omega
317fs0j.jpg
Ok, ändå är det ett intressant förstaval av "kvalitetsklocka" för en kille i din ålder. Trodde kanske det var en släktklenod eller så. Inte för att du vet om det men det är två åldersmän som hälsar dig välkommen.....
Min första klocka som jag valde själv var en MVMT. Jag gillade den simpla designen, men insåg snabbt att den var för stor för min smala handled. Då började jag titta efter gamla Omega Seamasters. Jag hittade istället den här och insåg snabbt att det var den perfekta klockan för mig just nu. Priset, storleken, tavlan och den enkla designen var som gjort för mig. Mycket av det jag säger skulle ha stämt in på en DW, men de är så intetsägande och mina tankar går mot en dryg klasskamrat så fort jag ser dem...
 
Senast ändrad:

TiE

TiE Bomber
Pledge Member
2-Faktor
317fs0j.jpg

Min första klocka som jag valde själv var en MVMT. Jag gillade den simpla designen, men insåg snabbt att den var för stor för min smala handled. Då började jag titta efter gamla Omega Seamasters. Jag hittade istället den här och insåg snabbt att det var den perfekta klockan för mig just nu. Priset, storleken, tavlan och den enkla designen var som gjort för mig. Mycket av det jag säger skulle ha stämt in på en DW, men de är så intetsägande och mina tankar går mot en dryg klasskamrat så fort jag ser dem...
Måste säga att du tagit ett steg upp från MVMT- och DW-nivån!
 

joca

Patek
2-Faktor
Är den där verkligen äkta?

Jag är absolut ingen expert, Men jämförde hur subdialen sitter under "10". På vissa bilder ser den ut, att som på din, sitta rakt under. Medans på andra så är det inte så... Kan helt enkelt vara så att det skiljer och att det inte finns något "rätt eller fel". Men jag vet inte :)

FWIW är klockan precis hämtad från äkthetskontroll + värdering, inget tokigt :)
 
Topp